2link ׳“׳£ ׳”׳‘׳™׳×

מגזין שיווק אינטרנטי

הפייסבוק כמועדון לקוחות

תאריך העלאת המאמר: 18/5/2011

הפייסבוק הוא מקפצה לחשיפת מועדון הלקוחות של חברות רבות ולאחרונה מסתמנת מגמה של הפיכת דף המותג בפייסבוק למועדון שעומד בפני עצמו. היתרונות לכך הם רבים: ראשית, מדובר ברשת החברתית הכי גדולה בעולם כך שמידת החשיפה היא עצומה.

הפייסבוק כמועדון:

הפייסבוק הוא מקפצה לחשיפת מועדון הלקוחות של חברות רבות ולאחרונה מסתמנת מגמה של הפיכת דף המותג בפייסבוק למועדון שעומד בפני עצמו. היתרונות לכך הם רבים:
● ראשית, מדובר ברשת החברתית הכי גדולה בעולם כך שמידת החשיפה היא עצומה.
● שנית, הפלטפורמה שמציעה הפייסבוק הינה חינמית וכל עסק רשאי לפתוח דף ללא עלות כספית אלא אם כן הוא בוחר לתחזק ולשדרג את הדף באמצעות מקור חיצוני או אנשי מקצוע וגם במקרה הזה, ההוצאה היא בחירה שלו ולא הכרחית.
● בנוסף, הדף העסקי בפייסבוק שהופך למועדון חברים וירטואלי פותח שלל אפשרויות של תקשורת בלתי מתווכת בין המותג לחברי המועדון של הפייסבוק. ניתן להעלות מסרים מיידיים אודות מבצעים חמים, להגיב מהר ולענות לשאלות במיידי, להכיר את חברי המועדון באופן אישי, להביא לידיעתם עדכונים חשובים ולקבל עליהם פידבקים ועל ידי יצירת אפליקציות שונות כמו העלאת קופונים, טופסי הרשמה וכדומה ניתן גם להעביר אותם מהפייסבוק למועדון החברים המקורי ואף להוביל אותם לרכישה ממשית.


אז כיצד הופכים את דף הפייסבוק העסקי למועדון חברים מצליח?

ההתחלה היא במיתוג:

חשוב מאוד למתג את הדף העסקי בהשראה של מועדון החברים המקורי. בין אם מדובר בתמונת פרופיל המורכבת מהלוגו ומתמונות אווירה, לשמור על השפה באותו קו של פנייה לחברים ובסגנון האישי או הרשמי של הדיוורים של מועדון החברים. ניתן ליצור לשונית ברוכים הבאים וגם בה לשמור על הטון והגוון של מועדון החברים המקורי.


איך למשוך חברים ותיקים וחברים חדשים?

הפעילות במועדון החברים הפייסבוקי פועלת בשני מישורים: עם חברים קיימים ולגיוס חברים חדשים. החברים הקיימים ישמחו להתחבר למותג בפייסבוק ממגוון סיבות. אם הם חברים במועדון לקוחות כלשהו, רוב הסיכויים שהם חולקים את אותם תחומי עניין עם חברים נוספים במועדון והפייסבוק מאפשר להם דרך דף המועדון הפייסבוקי להכיר ולתקשר זה עם זה. בנוסף, אם תבטיחו להם הטבות ייחודיות בדף הפייסבוק, הם ירצו ליהנות מהטבה נוספת שמגיעה להם כחברי מועדון גם בזירת הפייסבוק וזה התמריץ שלהם לבצע הצטרפות און ליין.


אוהד מביא אוהד:

המישור הנוסף והחשוב יותר למרבית החברות הוא גיוס אוהדים והפיכתם לחברים חדשים במועדון.

זאת ניתן להשיג במספר דרכים: דרך חבר מביא חבר. ברגע שחברים קיימים עושים LIKE לדף העסקי, הם אוטומאטית מצהירים בפני חבריהם בפייסבוק שהם אהבו משהו ויכולים לעורר כך עניין בקרב מקושריהם שיכולים להיכנס לדף ולהפוך לאוהדים.
דרך נוספת היא לערוך תחרות או לתת קופון הנחה אטרקטיבי כל מי שמצטרף לדף וכך למשוך מתעניינים פוטנציאליים שאחרי מימוש הקופון או דרך השתתפותם בתחרות מתוודאים למותג ולמועדון החברים ומקבלים הצעה יזומה דרך משלוח ההודעות בפייסבוק להצטרף למועדון.
על ידי עבודת תכנת קלה, ניתן גם ליצור לשונית של הרשמה ישירה למועדון החברים (בין אם הוא בתשלום או לא) ולמעשה להעביר את האוהדים מהפייסבוק לדף נחיתה ייעודי דרכו מתבצעת ההרשמה למועדון.


איך ליצור תחושה של חיבור למותג ולמועדון דרך הפייסבוק:

כעת, שיש לכם אוהדים והם גדלים מיום ליום, חשוב שהם יישארו חברים שלכם גם בפייסבוק כדי שתוכלו לשמור אתם על קשר קבוע בערוץ האינטראקטיבי המוצלח הזה.

● עדכניות: מומלץ לשמור על תדירות עדכון סבירה, לא מציקנית ולא להעלם מהשטח של 2-3 סטטוסים בשבוע.

● שפת המועדון: חשוב מאוד לעדכן בשפה המדברת בשפת המותג בין אם היא בגובה העיניים, פנייה לנשים בלבד, בהומור או בכל שפה אחרת שהינה שפת המותג ושפת המועדון. העדכונים צריכים להיות מעניינים לאוהדים שלכם לפי אפיון המועדון וחשוב לשמור על הקו הזה גם אם הצטרפו לדף העסקי אוהדים שלא בהכרח עונים לאבטיפוס של חברי המועדון שלכם.

● להתחבר לצד האישי של המותג: לעדכן אותם על פעילויות מעניינות בעסק מפרספקטיבה למשל של "מאחורי הקלעים" (זיכרו שהפייסבוק הוא מדיום מציצני והאוהדים אוהבים להתחבר לצד האנושי של המותג), טיפים של עובדים מהחברה כדי לייצר מימד אישי יותר, ניתן להעלות תמונות בלעדיות מקטלוג או מפרסומת שלא שודרו כדי לתת לאוהדים בלעדיות ולהעניק להם תחושה שהם זוכים בערך מוסף כחברי המועדון בפייסבוק.

ניתן לערוך פעילויות ייחודיות כמו להעניק הזדמנות לאוהדים לשאול שאלות אישיות את הפרזנטור של המותג או את מנהל השיווק והיזם שמאחורי המותג, לנהל כמו בלוג דרך הפתקים שמעניין את חברי המועדון. למשל, אם מדובר במועדון של פעילות אקסטרים, אחד מהמדריכים יכול לנהל בלוג אישי בו הוא מדווח על חוויותיו מהשטח וכך גם נחשף וגם יוצר קשר רגשי יותר לפעילות של המותג.

● ללמוד עליהם יותר: מומלץ להשתמש באפליקציה החינמית POLL, סקרים אינטראקטיביים ולבחור שאלה מעניינת שגם תזכה להיענות מצד האוהדים וגם תיתן לכם מושג על העדפותיהם.

אם ערכתם אירועי מועדון, מומלץ להעלות תמונות לפייסבוק כיוון שאנשים אוהבים לחפש את עצמם ולחפש אנשים שמוכרים להם. מובן שחשוב לתגמל ומעת לעת באירועים מיוחדים לצאת במבצע ייחודי רק לחברי המועדון בפייסבוק.  חשבו על כיוונים מעניינים ולפי התגובות תוכלו לדעת מה עובד ומה פחות. חשבו על זה כמו מערכת יחסים עם לקוחות במעמד המכירה. אם אתם לא אטרקטיביים באופן מיידי ועל פי שפת גופם תוכלו להבין שלא עמדתם במשימה. בפייסבוק, על פי הפידבקים או כמות האוהדים שמצביעים בליקיים תוכלו לדעת אם אתם מעניינים או לא.


 

עמוד הבית | חזרה לאינדקס מאמרים