2link ׳“׳£ ׳”׳‘׳™׳×

מגזין שיווק אינטרנטי

שימור לקוחות בשנת 2015

תאריך העלאת המאמר: 20.4.15

זה הזמן לשים לב למטרה האמיתית של העסק שלכם: יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים ופעילים

אחת לכמה זמן, כדאי לשים בצד את כל הדיון אודות עסקאות מפתות ותקשורת עם חברות גדולות מקבילות לשלכם, שת"פים וכו'.
יש לשים לב למטרה האמיתית של העסק שלכם: יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים ופעילים, יצירת קשר שתוביל לרכישה בזירה האמתית – מהזירה הדיגיטלית.
זוהי עובדה מפתיעה כי מעט מאוד אנשי שיווק מתמקדים ביצירת מערכת יחסים עם לקוחות,
ועסוקים יותר בפרסומות יבשות ברשתות החברתיות. האם אתם משקיעים מספיק זמן בלקוחות שלכם? ראשית, חשוב לזכור כי כל מערכת יחסים בנויה על אמון. אמון קשה להרוויח וקל מאוד לאבד. לקוחות המגיעים אלינו לבית העסק עוברים מסע אישי דומה לשלנו והתאכזבו לעיתים מבתי עסק אחרים. לא שעלינו לשלם את המחיר על כך, אך חשוב לטפח את מערכת היחסים עמם כבר מהתחלה ולבסס אותה על רובד חיובי, לא לקחת אותה כמובנת מאליה!


כמו בחיים, גם בעסקים יש התחלה, אמצע וסוף. חשוב לשמור על היחסים עם הלקוחות בריאים, משגשגים וארוכי מועד. אין טעם להשקיע בהתחלה ולאחר מכן לשכוח מקיומם, זה ייצור מרירות ואכזבה. כל ההשקעה המרובה שלכם במוניטין העסק יכולה לרדת לטמיון אם אתם או הלקוחות שלכם פירשתם לא נכון את מערכת היחסים בינכם, ואם הלקוחות אינם מרוצים מהשירות. הקפידו על מתן שירות אדיב ויציב לאורך זמן. בחרו בקפידה את תשובותיכם ללקוחות לא מרוצים וייצגו בכבוד את בית העסק שלכם.
התכנית לניהול קשר לקוחות היא לא פחות מאסטרטגיה שיווקים שיש לתפעל בצורה מושלמת.
נסו לשים את עצמכם בנעלי הלקוח: האם אתם מרגישים מוערכים? האם מגיע לכם יותר?


כיצד ניתן לחזק את הקשר בין בית העסק ללקוחות? טוב ששאלתם, בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם מספר טיפים יעילים שיסייעו לכם לשמר את הלקוחות הקיימים שלכם בבית העסק:
1. הפסיקו לקחת את קשרי הלקוחות שלכם כמובן מאליו. במידה ואתם משתמשים במערכת CRM, כלי לניהול אנשי קשר, או תוכנת הנהלת החשבונות שלך, אתם זקוקים לאסטרטגיה תקשורתית שתאפשר לכם להישאר בקשר עם אותם לקוחות, כך שהם יידעו שאתם מעריכים אותם.
2. הבינו את רצונות הלקוחות שלכם ואת המניעים שלהם לרכישת השירותים שלכם. הראו להם את היתרונות והערך המוסף הניתן להם על ידי שיפור אספקת השירות או המוצר שאתם מציעים.
3. מצאו דרכים יצירתיות שיאפשרו ללקוחות הטובים ביותר שלכם לקבל יותר. כך הם יידעו שאתם מעריכים את ההחלטה שלהם לעשות עסקים עם החברה שלכם, בהתחשב במספר עצום של האפשרויות העומדות מולם. מתן הנחות, מתנות ומכתב תודה הם רעיונות טובים. שיחת טלפון מצוות ההנהלה גם היא אסטרטגיה פשוטה להפליא, ומגבירה את הנאמנות. מדובר במחוות המגרות את הצורך לגמול עם רכישה! אל תתעלמו ממערכות היחסים הנוכחיות שלך עם הלקוחות, אתם לא רוצים לאבד אותם.

צרו איתנו קשר לשאלות ורעיונות נוספים,
צוות 2link.
עמוד הבית | חזרה לאינדקס מאמרים