מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול מועדון לקוחות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

לקוחות VIP – מועדון לקוחות משודרג

לקוחות VIP – מועדון לקוחות משודרג

לקוחות VIP הם השמנת וסלתא של מועדון הלקוחות שלכם ושגרירי המועדון הטובים ביותר. אלה הם הלקוחות שקונים בתדירות גבוהה יותר מכולם או מגיעים ממעמד של לקוחות מקושרים, שהמלצה אחת שלהם שווה אלף מסרים והטבות שתתנו.
חשוב מאוד לאתר מראש את הלקוחות הנחשבים ולדעת כיצד לחזר אחריהם כדי להעניק להם יחס מפנק שישתלם לכם בהמשך.
כיצד תדעו מי הם הלקוחות VIP שלכם ואיך תתגמלו אותם נכון על כוח הקנייה שלהם? לפניכם מספר טיפים יעילים לניהול אפקטיבי של לקוחות VIP.

בוחרים בפינצטה:

מעצם הגדרת הקהילה של לקוחות VIP מדובר בנבחרת מצומצמת ונחשקת של לקוחות ולכן, עליכם להגדיר מראש לא רק מי יהיו אלה שישתייכו למועדון האליטה של החברה אלא מה היא כמות לקוחות ה-VIP המקסימאלית לפי מספר לקוחות קיימים. אל תחרגו מהמכסה של לקוחות VIP כדי שהכוח של המעמד היוקרתי לא ילך לאיבוד.  כמו כן, היות ולקוחות VIP נהנים מיותר הטבות מיתר הלקוחות, אל תקצו יותר משאבים או מקומות מכפי יכולתכם כדי שלא תאבדו מערך המכירות שלכם לטובת לקוחות VIP. נסו לבחור את לקוחות VIP אחת לשנה או כל רבעון או ברגע ששמתם לב שלקוח חצה את הסף ויש לחזר אחריו בהקדם. חשוב להיות עם יד על הדופק כדי לא לפספס לקוחות VIP פוטנציאליים וכאן נדרש מעקב קפדני על הנתונים ועל סלי הקניות של הלקוחות שלכם.

קונים יותר מלקוחות אחרים:

הגדירו קריטריונים קבועים מראש לבחירת הלקוחות האקסקלוסיביים שלכם:
בחירתם צריכה להיות קבועה וידועה מראש על פי פרמטרים שכוללים סכום קנייה גבוה יחסית בהשוואה ליתר הלקוחות. החליטו מה יהיה סף הכניסה למועדון לקוחות VIP מבחינת סכומי קנייה חודשיים, רבעוניים או שנתיים.
לתדירות הקנייה יש חשיבות רבה לא פחות מהסכום הכולל של הקנייה, שכן לקוחות VIP הם לקוחות נאמנים שמרבים לבקר במעמד הרכישה, כך שזה לא רק הסכום המוחלט של ערך הקנייה קובע אלא כמות הפעמים שהם ביצעו קנייה בחצי השנה או בשנה האחרונה בהשוואה ללקוחות אחרים. שימו לב שכל קנייה של לקוח VIP היתה משמעותית בערכה.
לרוב, סכום הרכישות של לקוחות VIP מהווים כ-30% מכלל הרכישות בשנה.

לקוחות ששותפים להצלחת החברה:

ניתן לזהות לקוחות VIP גם על פי ההתנהגות הצרכנית המודעת והמעורבות שלהם בנעשה בחברה. כך למשל, אלה לקוחות שנוטים להעניק משוב מיוזמתם או להשתתף במשובים מטעם החברה, בסקרים שנערכים בין לקוחות. במקרים רבים, הם אלה שיממשו את ההטבות וההנחות שניתנות בכל מדיום אפשרי כי הם לקוחות אקטיביים שמתחברים לערכי המותג וצורכים את המותג בכל דרך אפשרית. לקוחות אלה הם כנס אמיתי עבורכם, באמצעות לקוחות אלה תוכלו להפיק תובנות על פעילות שיווקית ולהעביר דרכם מסרים שתרצו להעביר הלאה.

היחס קובע – שמרו על ערך מוסף:

שיתוף הפעולה ביניכם לבין לקוחות VIP חשוב מאוד, כדי להעניק להם את היחס הראוי. תקשרו אתכם על בסיס קבוע בנקודת המכירה, כשהמוכרים יזהו אותם על פי קוד אישי, צרו דיוור אישי שממוען רק להם ומציע להם הטבות בלעדיות שממוענות רק להם. מומלץ שאיש קשר מטעם החברה יהיה אתם בקשר קבוע, במיוחד מישהו מדרג בכיר, כדי שהם יקבלו את התחושה שהם אכן מהווים ערך לחברה ולא סתם קוראים להם לקוחות VIp.

הטבות ייחודיות ללקוחות VIP

חשוב מאוד ליצור בידול משמעותי בין ההטבות שאתם מעניקים לכלל לקוחות החברה לעומת לקוחות VIP, כדי שלקוחות VIP ייהנו מפריווילגיות, הטבות ומבצעים בלעדיים וייחודיים עבורם. אלה יכולות להיות הנחות ענק או הנחות לפי סל הקניות שלהם אך הנחה כפולה שמיועדת רק להם או לבני משפחתם או יתרונות שיש רק ללקוחות VIP כמו סייל מוקדם או חשיפת קולקציה לפני כולם.
תוכלו לדוגמא לשמור להם זכות ראשונים להתנסות במוצרים של החברה או להשתתף בערבי לקוחות קונספטואלים שמיועדים אך ורק ללקוחות VIP כדי לגרום להם להרגיש מובחרים.

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link