מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול מועדון לקוחות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

כל מה שרציתם לדעת על שיטת ה- CASHBACK

כל מה שרציתם לדעת על שיטת ה- CASHBACK

זה התחיל ביוזמה מתוקשרת מאוד של בנק הפועלים, שהבטיחו שמי שיבצע חיובים אצל אחת החברות שמשתפות פעולה עם הבנק במסגרת קמפיין CASHBACK  ייהנה משיעור קבוע של החזר כספי וכמובן צבירת כסף, ככל שקונים יותר – צוברים יותר ומקבלים החזרים גדולים יותר.
השיטה הנציחה ויצרה הרגלי צריכה חדשים שפועלים לטווח הרחוק ואין ספר שהוכיחה את עצמה ומאז הפכה לאחד התגמולים הפופולאריים בתחום ניהול מועדוני לקוחות – נאמנות לקוח.

מדוע CASHBACK היא שיטה מוצלחת ביצירת נאמנות:

המחשבה שעומדת מאחורי ההנחה שההטבה יעילה היא שמבחינה תפישתית, אנשים אוהבים לקבל את הכסף שלהם חזרה, בין אם בקנייה הבאה או בחיוב הבא או אפילו אחרי חמש קניות או אחרי שהגיעו לסכום קנייה מסוים, וכתוצאה מכך הם יהיו מוכנים להוצאה מיידית כל עוד בעתיד הם יקבלו החזר כלשהו. מעין פיקדון שמשתחרר בהמשך הדרך.
היתרון הבולט של שיטת CASHBACK הוא חיזוק הנאמנות של הלקוח, כיוון שהלקוח בוחר להצטרף למועדון החברים במטרה לקבל את הכסף שלו בעתיד או ליהנות מתגמול כספי על סמך קנייה עכשווית ולכן, בדרך זו נוצרת מחויבות בין הלקוח למועדון החברים כי הוא ימשיך לקנות, ליהנות מהחזרים וכך הלאה, חוזר חלילה. זו היא דרך נפלאה לגרום ללקוח לחזור שוב ושוב וכל פעם ליהנות מחדש. מצד אחד, הוא אומנם מזדכה בנחה אטרקטיבית אך מצד שני, הוא מוציא יותר כסף לאורך זמן בזכות ההנחה המצטברת.

אז מה הן הטבות CASHBACK?

מבצעים שמשתייכים לקטגוריית CASHBACK  הם שלם 400 שקלים קבל 300 שקלים, קני שמלה מתוך הפריטים המשתתפים במבצע וקבלי 50 שקלים בקנייה הבאה, קנה מאחת מבתי העסק שמשתתפים בהחזר ותוכל ליהנות מהחזר קבוע מדי חודש וכדומה. כל עוד הלקוח מרוויח הנחה בין אם היא ניתנת לו באופן מיידי או בעתיד הידוע מראש, ניתן לכנות זאת מבצעי CASHBACK והמושג ידוע לאנשים. כדי לא להפקיע את השם של בנק הפועלים ניתן לכנות זאת בשמות שונים כדי לייחד את ההחזר למותג כמו למשל: "החזר כספי", "הכסף שלך חוזר אליך" ועוד סלוגנים אטרקטיביים שמסבירים את פעולת החיוב. המטרה היא שהלקוחות יבינו שהם מקבלים כסף בחזרה ולא משנה באיזה שיעור, מבחינה פסיכולוגית הם נהנים מהכסף שהם הוציאו ולכן, משתלם להם להוציא כי מדובר בהוצאה שהיא כמו הלוואה קצרת טווח.

כיצד מייצרים שיטת CASHBACK אטרקטיבית?

כבר בעת הקמת ואפיון מועדון לקוחות מומלץ לבדוק האם נדרשת תוכנית נאמנות ואם כן, מאיזה סוג. ברוב המקרים תרצו בתוכנית נאמנות, כיוון שבשוק התחרותי, נאמנות היא ערך חשוב ועם זאת קשה להשגה. עם זאת, שימו לב, בעת בניית תוכנית ההטבות, מתן הנחה קבועה  לא יחזיר את הלקוחות לחנות כיוון שהם יודעים שכמו בבית העסק שלכם כך גם בבתי עסק רבים בהם הם חברי מועדון הם ייהנו מהנחה דומה ולכן, האפשרות לקבל הנחה בלי קשר לעלות הקנייה או לרכישה שבוצעה אינה אטרקטיבית כשלעצמה. אז מה כן יחזיר את הלקוחות לחנות? תוכנית נאמנות אישית פרסונאלית, שמתגמלת את הלקוח ביחס ישר לקניות שלו בחנות. בדרך זו, הלקוח מרגיש את המחויבות שבמערכת היחסים ההדדית שלו עם אותה רשת או חנות והוא יודע שהוא מתוגמל באופן אישי וישיר על פי סל הקניות או דפוס הרכישה החוזר שלו. 

ניתן ליצור תוכנית נאמנות אישית בשתי דרכים עיקריות:

הראשונה היא צבירת כוכבים או נקודות, כשהלקוח יודע שאחרי כמות ידועה מראש של מספר כוכבים או נקודות הוא מקבל מתנה, הטבה משמעותית ולכן, הוא חותר כל הזמן להגיע ליעד הזה כדי ליהנות בעקבות רכישות מצטברות. 
השיטה השנייה היא CASHBACK הלקוח יודע שאם קנה ב100 ש"ח, בפעם הבאה יש לו כבר עשרה שקלים לכל קנייה שהיא, ולא משנה באיזה סכום יקנה.

לסיכום, ניתן לתמצת את הרעיון מאחורי CASHBACK ונאמנות לקוח היא שכאשר אנחנו נדיבים ומעניקים  ללקוח לקחת כל מוצר שירצה ואפילו פריט במתנה, הוא יהיה אסיר תודה והקניה הממוצעת תעלה ב30%. עם זאת, חשוב להיות כל הזמן אקטיביים במתן הטבות, לתזכר את הלקוח כמה צבר ומה הוא יכול לקבל בתמורה, לפי סוגי המוצרים שהוא רוכש ובנוסף, חשוב לתת לו הטבות ותכנים שוטפים:
● מתנת יום הולדת
● יום נישואין
● שנה לחברות
● הטבות לפי אירועים מיוחדים
● חגים
● וכדומה
כדי להיות תמיד בראש שלו, כך שבפעם הבאה שהוא יוצא לקניות הוא יתכנן לעבור בסניף וידע גם מה מחכה לו שם.

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link