מגזין לשיווק דיגיטלי
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

הנגשת אתרים!

נראה כי נושא נגישות האתרים באינטרנט תופס תאוצה לאחרונה וכך גם מקומות התעסוקה הפופולארים. כולם רוצים לטמון את ידם בצלחת כשמדובר על הקלה אפשרית בחייהם של בעלי המוגבלויות, ואנחנו כאן כדי ללמד גם אתכם כיצד לעשות זאת באתר האינטרנט שלכם.

1. השתמשו בצבעוניות המתאימה לעיוורים ולקויי ראייה: חשוב לזכור כי הנתונים המדאיגים מצביעים על כך ש1 מתוך 12 אנשים הם עיוורים או בעלי ראייה לקויה באוכלוסיה. לכן יש להשתמש בצבעים נכונים ולא בהירים מדי אשר יאפשרו לאותם לקויי ראייה לקרוא את התוכן באתר ולהבחין בתמונות ביתר קלות. על התמונות להיות חדות ולא מפוקסלות.

2. בחירת הפונטים: בעת הנגשת אתר בית העסק שלכם, חשוב להקפיד על גודל פונט וחדות בעת בחירת הגופן בו תשתמשו על מנת להעביר את המסר השיווקי או המדעי. הכללים לבחירת הפונטים בעת הנגשת אתר הם ברורים:
א. השתמשו בפונטים קריאים וברורים, אין צורך להתחכם ולהשתמש בפונטים מסולסלים ועקומים שמקשים על הקריאה ועל העברת המסר.
ב. הגדירו את גודל הפונט באופן יחסי ולא אבסולוטי, לדוגמא: em , %, או גודל יחסי +3 במקום px 12
ג. הקפידו על מרווחים מספקים בין מילה למילה ובין אות לאות בכדי לא לעייף את הגולשים ולאמץ את העין.

3. ניגודיות בין תוכן לרקע: יש להקפיד על ניגודיות בצבעים שבין התוכן/המלל באתר לבין הרקע והצבעוניות. בדקו את הקונטרסט באתר המספק בדיקת קונטרסט בין רקע לתוכן - הזינו את צבע הרקע וגם את צבע התוכן ובידקו שוב האם הניגוד מספק ולא "מכביד" על העין. האתרים המחשבים את הקונטרסט מסתמכים על נוסחא מתמטית שפותחה במיוחד לשם כך, והם רבים וידידותיים למשתמש כיום ברחבי הרשת.
4. התאימו גם את המולטימדיה באתר לבעלי מוגבלויות- גם כבדי שמיעה וחירשים מתקשים לעיתים לתפעל אתרים מסוימים ויש להתחשב בהם ובמוגבלותם. נסו להוסיף כתוביות ותסריט לקטעי וידאו, דיבוב, AUDIO וכו'.

זכרו כי יש לשים דגש גם על הנקודות הבאות:
- מנגנוני חיוט נוחים
- עיצוב גרפי עקבי ורציף
- שמירה על ריווח בין אלמנט אחד למשנהו באתר
- ארגון המידע במסך ע"פ היררכיה הגיונית
- שימוש באמצעי התמצאות איכותיים

בהצלחה!

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link