מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול רשתות חברתיות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

טרולים – לא רק באגדות

המונח "טרול" עבר תמורות רבות במהלך השנים, בכל הנוגע להופעתו בעולם האינטרנט.
משמעותו הראשונית והבסיסית ביותר היא: אדם שכותב פוסטים והודעות מתריסות ואלימות בכדי לעורר דיון ו/או וויכוח בפורומים, אתרים ובלוגים. לאחרונה, הפך מונח זה ללא פחות ממילה אחרת להטרדה אינטרנטית הכוללת אפליות, קללות, הסתות והפצת קישורים מלאים בווירוסים ותוכנות ריגול. כיצד נזהה את אותם טרולים ומה ניתן לעשות בכדי להתגונן מולם?
 

איך תזהו טרולים?

כיום, לרוע המזל, תופעת הטרולים רווחת מאוד. מרבית הגולשים הקבועים באינטרנט מזהים את הטרולים בקלות ונוהגים להתעלם מהם, אך באופן מפתיע גולשים רבים עדיין נופלים במלכודותיהם ונכנסים עמם לתגרות מיותרות ודיוני סרק שלא תורמים דבר לאף אחד.
יתרה מכך, אותם וויכוחים עלולים להביא להתרחקותם של גולשים אחרים מהאתר/מהבלוג שלכם על לא עוול בכפכם, וחבל.
חשוב מאוד לזכור: "טרול" הוא לא אדם בעל דיעה שונה משלכם, לא חשוב עד כמה קיצונית היא.
טרול הוא גולש שמפריע להלך הרוח התקין של האתר/הבלוג שלכם, מגיב באלימות וגזענות, יוצר פרובוקציות ומסית ללא כל סיבה מלבד הפרעותיו האישיות, ככל הנראה.
מבחינה חוקית, מותר לכל אדם לחלוק על דעתכם, להעביר ביקורת ואף לסתור לחלוטין את מה שכתבתם לפני רגע ואין מדובר בעבירה. נסו לבחון את הגבול האפור הזה ואל תדווחו על כל גולש בלי סיבה מוצדקת, מבלי שהוא מעורר חשש ואלימות קשה באתר.
אל תגרמו לגולשים להתרחק מהאתר מחשש שלא יוכלו להביע את דיעותיהם. עם זאת, טרולים מתקדמים ומקצועיים יותר, מרחיקים לכת עם זעמם ומפרסמים תכנים שעלולים לגרום לווירוסים וליצירת האפשרות לרגל אחר הנעשה במחשב שלכם.
שימו לב שלא להיכנס ללינקים חשודים וחסמו או דווחו למנהלי האתר על משתמש המפרסם תכנים שכאלה.
 

כיצד נגיב לטרולים:

התגובה המומלצת לתגרה מול טרול היא פשוט לא להגיב לו/לה. באנגלית נוצר כך הביטוי: "לא להאכיל את הטרול".
על אף שלפעמים הדבר אינו פשוט ואף עלול להרחיק גולשים מהאתר/הבלוג שלכם, כדאי לדבוק בשיטה זו או לענות בצורה קורקטית וקרה, פעם אחת בלבד (במידה ואתם לא המנהלים של האתר/הבלוג דווחו על המשתמש ותקוו לטוב).
חשוב לזכור שכשאין קהל – אין הצגה. לא כדאי לתדלק את הזעם של אותם טרולים ע"י תגובה נבזית, מוצדקת ככל שתהיה.
אם ביכולתכם לחסום את הטרול על מנת שלא יחזור וייכנס לאתר/לבלוג שלכם – מה טוב.
במידה ומדובר בתגובה גזענית או פוגענית במיוחד, נסו לברר מהם החוקים שחוקק בישראל נגד בריונות ברשת ובמידת הצורך – אף דווחו לרשויות. זכרו כי הסתה או גזענות מהווים עבירה על החוק, גם בישראל!

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link