הרשות להגנת הצרכן השיקה עבור אזרחי ישראל בחודש דצמבר 2022 את ההרשמה למאגר "אל תתקשר אליי", שרות ללא תשלום, עקב תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, שמטיל בין היתר מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות, ומשווקים אשר מבצעים שיחות כאלה באמצעות הטלפון או בצורה אלקטרונית. החוק קובע כי החל מה 1.1.23, עסקים מחויבים לברר האם המספר אליו מתבצעת השיחה, רשום במאגר הצרכנים שאינם מעוניינים בשיחות שיווק. החוק אוסר על עסק לעשות שיחות מכירה טלפוניות לאזרחים שנרשמו למאגר.
המאגר הוא מסד נתונים מאובטח, של המדינה, שמאפשר לאזרחים לרשום בו את מספר הטלפון הנייח והנייד שלהם, או של יקיריהם ולמנוע ממשווקים להתקשר או לשלוח להם פקסים.
למה הוקם מאגר "אל תתקשרו אלי"?
לאחר לא מעט מקרים של חסרי ישע שקיבלו שיחות טלפוניות והתחייבו לרכוש מוצרים, שלא היו זקוקים להם, התקבלה החלטה ברשות להגנת הצרכן להקים את מאגר "אל תתקשרו אלי" ובכך להצטרף למגמה עולמית, של מדינות שהובילו מהלך דומה, כגון: ארצות הברית, קנדה, אנגליה, סינגפור, ומדינות נוספות.
פנייה שיווקית הינה פניה של עסק לאזרח, במטרה להתקשר בעסקה (יכול להיות במועד מאוחר יותר), ובכלל זה הצעה לקבל נכס או שירות ללא תמורה, בהנחה, או תוך מתן הטבה.
הרשמה מתבצעת באמצעות אתר אינטרנט ייעודי או טלפונית במספר 1-800-071-171 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00) או בוואטסאפ.
המאגר מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים ישראלים. עסקים שיתעלמו מהמאגר ויבצעו שיחות שיווק בטלפון או בפקס, לצרכנים שביקשו את הסרתם משיחות אלו, יהיו חשופים לעיצומים כספיים של 45 אלף ש”ח לתאגיד ו-25 אלף ש”ח לעוסק פרטי שפונה לצרכן, כאשר צרכנים יוכלו למלא טופס תלונה על עסקים באתר הרשות להגנת הצרכן.
*חובת המאגר לא תחול על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי, ובנקים.
המחוקק הוסיף כמה חריגים למאגר "אל תתקשר אלי" לביצוע שיחות שיווקיות:
הרשות להגנת הצרכן מאפשרת לבעלי עסקים לבדוק האם מספרי טלפון של צרכנים נמצאים במאגר "אל תתקשרו אלי", באמצעות ממשק API למאגר.
שיטת העבודה היא כזו שמתבצעת שאילתה- האם מספר כלשהו רשום במאגר "אל תתקשרו אלי"? למשל 050-5555555 ומתקבלת תשובה מיידית, כן או לא. כמו כן, מוחזרת מספר הטרנזאקציה לפנייה.
מספר זה מהווה אסמכתא לבעל העסק, שאכן התבצעה בדיקה, לפני ביצוע שיחת טלמרקטינג ללקוח.
כלים לבדיקה- האם מספר טלפון נמצא במאגר "אל תתקשר אלי"
איך בעל עסק יכול לבדוק כמות גדולה של מספרי טלפון בו זמנית?
בעזרת תוכנה מבוססת אינטרנט, ידידותית למשתמש, שהוקמה על מנת לסייע לבעלי עסקים, לעמוד בדרישות התיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, תוכלו לבדוק עבור מספר טלפון בודד או קובץ אקסל מרובה מספרים רשום במאגר.
איך בעל העסק יכול להוכיח שביצע בדיקה של מספר הטלפון במאגר "אל תתקשר אלי", לפני שעשה שיחת שיווק ללקוח?
המערכת שפיתחנו, לבדיקה האם צרכנים רשומים במאגר "אל תתקשר אלי", מתעדת את התשובה שהתקבלה מהמאגר במערכת, לרבות תאריך הבדיקה וחישוב פרק הזמן בו מותר להתקשר ללקוח (עד 15 ימים מהמועד שבו הצרכן נרשם למאגר).
רוצים לשמוע עוד או לקבל הצעת מחיר על בנייה וקידום של אתרים לרופאים? מלאו את הטופס ונשמח לסייע גם לכם
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link