מגזין לשיווק דיגיטלי
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

בניית אתרים לחברות

האם יש הבדל בין תהליך בניית אתר לעסק קטן לבין בניית אתרים לחברות? ננסה לענות על שאלה זו

כל בעל עסק/חברה במודעים לכך שעסק אינו יכול להתקיים ללא שיווק ונוכחות בעולם הדיגטלי, ולכן כרטיס הביקור הדיגטלי שלכם הוא האתר שלכם. 
אל האתר מגיעים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ספקים, נותני שירות ובעצם כל מי שמחובר בדרך זו או אחרת אל העסק שלכם. ממש כמו פגישה/ דייט עם לקוח או לקוח שנכנס לעסק בפעם הראשונה, הרושם הראשוני שנוצר ישפיע על קבלת ההחלטות.

כך גם עובד האתר שלכם – הרושם הראשוני שמקבל לקוח עליכם מגיע לרוב מהאתר שלכם, בין אם מדובר בבניית אתר לחברה קטנה או גדולה.
הפיכת ה"ענן" לשרות נגיש עבור אתר אינטרנט של חברות קטנות כגדולות וכניסת ה"ביג דאטה" לחיינו, אפשרו לכל סוגי העסקים להתפתח באינטרנט בקצב מהיר. עם זאת, עדיין ישנם כמה הבדלים משמעותיים בין בניית אתר לעסק קטן לבין בניית אתרים לחברות, מבחינת הצרכים של העסקים עצמם. בעלי עסקים קטנים לעתים קרובות מוגבלים בתקציב ומחפשים פתרונות גנריים יותר לאתר. עסק זעיר בישראל, על פי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מוגדר כעסק שמעסיק לשנה עד 4 עובדים ומחזור מכירות של עד מיליון ש"ח. עסק קטן הוא עסק בו 5 עד 20 עובדים ומחזור מכירות של עד 20 מיליון ש"ח, ועסק בינוני מ-11 עד 100 עובדים ומחזור מכירות של עד 100 מיליון שח.

מה ההבדל בין בניית אתר לעסק קטן לבין בניית אתר לחברות?

כשזה מגיע לפיתוח אתרים לחברות, יש כמה קווי דמיון בצרכים של אתרים לעסקים קטנים וגדולים כאחד. עם זאת, ישנם גם כמה הבדלים מהותיים. חלק מהצרכים בבניית אתרים הינם אוניברסליים לחברות קטנות וגדולות וחלקם שונה. כך למשל, כל אתר תדמיתי יענה על הצורך לתקשר את שרותי החברה ולאפשר יצירת קשר עם החברה. קראו כאן על תהליך בניית אתרים לחברות

בניית אתרים לחברות

פיתוח אתרים מקצועי מתחיל בתהליך אפיון מתודי.

בדומה לבניית בית, גם פיתוח אתרים מתחיל בהבנה של המטרות, היעדים, מפת התחרות, הצרכים שלך (שעשויים להשתנות עם הזמן, למשל צמיחה של המשפחה).

על מנת להבין את כל רוחב היריעה, ובכדי לחשוב על הצרכים הגלויים שלך וגם הסמויים (כאלו שלא חשבת עליהם לבד), נדרשת מיומנות ונסיון באפיון אתרים, נסיון וידע שקיימים אצל חברה לפיתוח אתרים.

יש מספר סוגי אתרים, בהתאם למטרות וליעדים (למשל: אתר תדמיתי לעומת מכירתי). אתר לעסק קטן לרוב יהיה פשוט ויכיל מספר עמודים מצומצם. חברות גדולות, לעומת זאת, יציגו צרכים יתר מורכבים של מחלקות שונות בארגון, למשל: מכירות, שירות, משאבי אנוש וכיוב'... ובקשות לאוטומציה של תהליכים מסוגים שונים. כך, למשל תהליך אפיון, עיצוב ופיתוח אתר"חנות החוויות של כאל" כלל גם מערכת פרופילים שבניננו עבור חברת ויזה כאל, המאפשרת לחברה ליצור סגמנטים של לקוחות ולשייך להם הטבות. בצורה הזו, החברה נהנית מיתרון תחרותי על פני המתחרות שלה.
cal

תהליך בניית אתר אינטרט לחברה

לכל חברה לבניית אתרים לעסקים, יש תהליך מתודולגי אשר יבטיח את האתר הטוב ביותר עבורכם ועבור הגולשים.

קיבלתם החלטה להקים אתר אינטרנט חדש? אף על פי שבניית אתר לחברות אינו פשוט, לעיתים הוא הדרך היחידה להבטיח תוצאות משמעותיות עבור העסק.

בחירת חברה לבניית אתרים מומלצת יכולה לחסוך לכם זמן, לייצר הכנסות נוספות, ולהבטיח שקט נפשי ועסקי.

תהליך של בניית אתרים לחברות מתחיל בהבנה מעמיקה של העסק שלך. זה חשוב מאוד להקדיש זמן לפגישת היכרות ואיתור הצרכים כדי להפוך את האתר שלך לנכס דיגיטלי מניב. תוכנית מוקדמת ואפיון מקצועי הם שלבים קריטיים להצלחת האתר שלך.

התהליך כולל: הבנה לעומק של העסק שלכם ניתוח מפת התחרות. ניתוח האתר הקיים. הבנת היתרונות היחסיים של העסק שלכם. איתור צרכים שלכם (צרכים נוכחיים ועתידיים) שעליהם אתר מקצועי יכול לתת מענה. בפגישה המשותפת, נשאל אותך מגוון של שאלות אודות: החזון שלכם, מטרות האתר, היעדים שלכם, איזה תהליכים ידניים אתם עושים כיום שגוזלים לכם זמן, הבנה מעמיקה ואפיון נכון ומקצועי של אתר האינטרנט יכולים להפוך את התהליכים הידניים הנוכחיים לאוטומטיים לחלוטין, ללא תלות במגע יד אדם- למשל: הרשמה לארועים, הרשמה למאגר יועצים.

נסקור בקצרה את השלבים בתהליך בניית אתרים לחברות-

אפיון אתר

השלב הראשון בבניית אתרים ואולי החשוב ביותר, שלב האפיון, מגיע לאחר שלב לימוד העסק ומיפוי מפת התחרות.

בשלב אפיון האתר אנו למדים את כל צורכי הלקוח, הדברים הייחודיים שיהיו באתר, תוך התאמה לקהל היעד של האתר, באמצעות חוויית משתמש ידידותית ונוחה ותוך כדי העברת המסר השיווקי והתדמיתי בצורה הברורה והטובה ביותר לגולש.

בדומה לתכניות אדריכליות של בית, מטרת אפיון האתר בתהליך בניית אתרים לחברות היא לתכנן בצורה מיטבית את האתר. מה שמנחה אותנו בתהליך בניית אתרים לחברות הוא קהלי היעד וצרכי המשתמשים, אותם אנו לומדים. התהליך הזה חשוב לצורך הנגשת המידע לגולשים באתר ויצירת חווית משתמש טובה לגולשים (UI - User Interface). חווית משתמש טובה באתר נוצרת כאשר הגולש נכנס לאתר ומוצא את המידע מוצג בצורה ברורה ונוחה, והגולש מוצא את מבוקשו בקלות. באתרים שבהם חווית המשתמש אינה טובה, המידע מוצג בצורה מבלבלת, והגולש לא מצליח להבין אילו פעולות יש לבצע. סביר להניח ששמעתם על מקרים כאלו, של בניית אתרים לחברות שיצאו מאוכזבות מהתהליך.

עיצוב האתר

לאחר שהאתר מאופיין לעילא, אנו נכנסים לשלב עיצוב האתר אשר יותאם לאופי העסק ולקהל היעד בצורה הטובה ביותר. האתר יעוצב לפי כל הדגשים שהועברו בתהליך האפיון ויועברו ללקוח סקיצות המעוצבות באופן אישי ומיוחד, על ידי מעצב דיגיטל מקצועי.  לאחר אישור וסיום שלב הסקיצות אנו מתחילים בפיתוח והקמת האתר.

יחודיות וזיהוי: בניית אתר בעיצוב אישי מאפשרת להעביר את ערכי העסק שלך בצורה ייחודית. כחלק מתהליך המיתוג של העסק.

גישת MOBILE FIRST: כיום, כש-80% מהתנועה לאתרים מגיעה מטלפונים ניידים, חשוב שבתהליך בניית אתרים לחברו, ידעו לשים דגש ראשוני על חווית המשתמש במכשירים ניידים. גישת MOBILE FIRST שתקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש ותשפר את חוויית המשתמש.

תמיכה בכל סוגי המכשירים: בניית אתר לחברות בעיצוב אישי מבטיחה שהאתר יראה טוב ויפעל נכון בכל סוגי המכשירים - ממחשבי desktop ועד טלפונים ניידים וטאבלטים. זה מבטיח חווית משתמש טובה יותר ותורם לקידום האתר במנועי החיפוש. לאחר אישור וסיום שלב הסקיצות אנו מתחילים בפיתוח והקמת האתר.
LGM_mainpage

פיתוח האתר

בשלב הפיתוח, אנו מתחילים ביישום עיצוב האתר תוך דגש על מובייל וחוויית משתמש ייחודית וידידותית לכל גולש. כאשר מדברים על בניית אתרים לעסקים, מעבר לפיתוח ועיצוב האתר אנו שמים דגש רב על נוחות המערכת עבור הלקוח ושליטה מלאה על האתר שלו בסופו של תהליך. 

בניית אתר לחברה, אתר ידידותי למשתמש

בניית אתר ידידותי למשתמש ופונקציונלי אתר מיושן יכול לגרום ללקוחות פוטנציאליים לנטוש.

למרות שלעסקים גדולים יש תקציב גדול יותר להוציא על פיתוח אתרים, אין צורך לקפוץ על כל טרנד חדש של עיצוב ופיתוח אתרים. טרנדים באים והולכים, ולא תמיד צריך לאמץ אותם.

מאידך גיסא, אתר שאינו נוח לניווט עבור הגולשים יגרום לאבדן הכנסות ולכן יש חשיבות עליונה בביצוע תהליך אפיון אתר בתהליך בניית אתרים לחברות,שייתמקד בשיפור חווית המשתמש והשימושיות של האתר שלך. אתר שמיש הינו אתר קל לניווט ולהתמצאות. לכל עמוד יש מטרה ברורה, וקריאות לפעולה (CTAs) קל למצוא וללחוץ.

altshuler_minisite_jobs

רגולציה לאתר ופרטיות המשתמשים- איך זה בא לידי ביטוי בעת בניית אתרים לחברות?

ככל שהחברה גדולה יותר, בדרך כלל יש לה לקוחות וכן יותר מידע אודות הלקוחות, כאשר חלק מהמידע מתקבל מהאתר.

חברה קטנה עשויה לקבל הזמנות בטלפון, בעוד שעסק גדול סביר להניח שיבצע תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית ויבנה באתר הסחר של החברה תהליך הזמנה מקוונת. חשוב להגן על פרטיות הלקוחות שלך.

ככל שהמידע המאוחסן באתר שלך הינו רגיש יותר, כך נדרש להוסיף אמצעי אבטחת מידע מתוחכמים יותר ולבצע בדיקות חדירה בתדירות גבוהה יותר. תקנת הגנת המידע הכללית (GDPR) משפיעה על כל עסק שעובד עם אזרחי האיחוד האירופי. חשוב לוודא שמדיניות הפרטיות שלך מתוארת בבירור ושהאתר אוסף רק מידע חיוני. אפילו מישהו שרק מבקר באתר שלך או נרשם לניוזלטר שלך עשוי להיות תחת חוקי האיחוד האירופי.

האיחוד האירופי יכול לקנוס כל מי שלא עומד בדרישות. הם עשו זאת עם חברות אמריקאיות כמו גוגל, אז המשיכו בזהירות בתחום זה. במקרה של ספק,מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

בניית אתרים לחברות עם ממשקים של האתר לשרת חיצוני, למשל לתוכנת ניהול קשרי לקוחות (CRM)-

לעתים יש לך צורך לחבר בין האתר שלך לאתר אחר או מערכת אחרת, לדוגמא: לקבל לידים מהאתר שלך ולשמור אותם במערכת ה CRM שלך. לאחר מכן, לשלוח לאותם לידים מיילים אוטומטיים. זה מייעל מאוד את תהליכי העבודה וחוסך לך הרבה זמןלחברות גדולות יש יותר מחלקות ויותר ממשקים פנימיים וחיצוניים.

מרבית החברות הגדולות נזקקות לפתרונות תוכנה ארגוניים. לדוגמה, תוכנת CRM הכוללת אנשי קשר, הקלטת שיחות,תיעוד פניות לשירות לקוחות, תזמון ותזכורות בדוא"ל או טלפון. ממשק של האתר עם תוכנת ה CRM הקיימת שלך יאפשר לך להעביר מידע רב ערך אודות הלקוחות מתוך האתר אל תוכנת הCRM או ה BI או בכיוון ההפוך.

במידה וכמות הדאטה הינה גדולה, ניתן לשלב כלי AI באתר, לשם עיבוד המידע. כך, למשל, בעת פיתוח אתר לחברת D2d (חברת שילוח של תכשיטים ויהלומים לחו"ל). הכולל ממשקים לחברות השילוח הגדולות- FEDEX, DHL, לצורך מעקב אחר המשלוח והדפסת המדבקה של חברת השילוח, חשבנו בשלב הראשון על התרחיש הפשוט של הזמנת משלוח בודד, אך צפינו קדימה פיתוחים נוספים, שעזרו לחברה לצמוח- הזמנת מספר משלוחים בו זמנית.
Screenshot_2023-12-18_131358

תחזוקה של האתר בסיום בניית אתרים לחברות-

גם לאחר סיום תהליך בניית אתרים לחברות גדולות, עת מסתיים הפרוייקט, למעשה מתחיל השלב המעשי.

חברות גדולות בדרך כלל ידרשו לקבל שרותי תחזקה עבר האתר שלהן באופן קבוע, גם בשעות לא שגרתיות. בניית אתרים לחברות, האם כדאי להשתמש בתבניות TEMPLATES? בטח שמעתם את הביטויים "בניית אתרים עם פיתוח אישי" ו"פיתוח אתר על ידי שימוש בתבניות.

האם יש לכם משג מה ההבדלים ביניהם? המהפכה בתחום בניית אתרים התחילה עם כניסת פלטפורמות ה"קוד הפתוח" ובראשן הפלטפורמה הפופולרית "וורדפרס". היתרון הכי גדול של אתרים שנבנים ב"קוד פתוח" הם שיש הרבה תבניות (Templates) זמינות לקנייה, במחירים נמוכים.

בניית אתרים על בסיס תבניות (כלומר על בסיס רכיבים קיימים) היא פעולה קלה, שיכולה להתבצע על ידי אנשים שלא למדו תכנות. סביר להניח שהמחיר והשרות יהיה בהתאם. לעומת זאת, פיתוח אתרים, הוא תהליך מורכב הדורש ידע, נסיון ומקצועיות. משך הזמן ארוך יותר, המחיר יקר יותר והתוצאה לא דומה (אם ניקח את עום הבנייה כדוגמא, אפשר לקבל מטבח סטנדרטי של קבלן ואפשר להזמין מטבח בהתאמה אישית. מטבח בהתאמה אישית דוצה לתהליך של בניית אתר בהתאמה אישית).

יש בשוק המון חברות לבניית אתרי אינטרנט. איך תוכלו למצוא חברה מומלצת עבור בניית אתרים לחברות?

חשוב לבחור חברה לבניית אתרים לחברות שמציעה את המאפיינים הבאים:

-הבנה מלאה של הצרכים של החברה שלך וצרכי הלקוחות שלך - חשוב שהחברה תבין באופן מדויק את עסקך ואת קהלי היעד, מפת התחרות והיתרונות היחסיים שלך.

- אפיון מדוקדק של האתר - החברה צריכה לכתוב אפיון ולייצר עבורך אפיון ויזואלי קוהרנטי וברור, תוך התייחסות לחווית המשתמש עיצוב אישי והתאמה למותג - בניית אתר בעיצוב מותאם אישית תסייע לאתר שלך להיות ייחודי ולהתבלט מעל המתחרים .

- חשוב לבחור חברת בניית אתרים שהינה מיומנת בניהול פרויקטים גדולים ושמעניקה ליווי אישי של מנהל תיק לקוח בכל שלבי בניית האתר.

- בעידן שבו טכנולוגיות חדשות צצות כל הזמן, חשוב לבחור חברת בניית אתרים לחברות שיכולה להעניק לך שקט נפשי וגמישות אג'יליות, שכן האתר שלך היום לא יהיה דומה לאתר שיהיה לך בעוד חמש שנים. חברת בניית אתרים באינטרנט צריכה להתבונן קדימה ולחשוב על אפשרויות שדרוג, שניתן יהיה להוסיף במהלך הזמן.

- בקשו המלצות מכל חברה לבניית אתרים לחברות שתבחנו. דברו עם לקוחות ותשאלו אותם על תהליך עיצוב ופיתוח האתר ועל שלב תחזוקת האתר השוטפת.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link