שיווק במייל הוא עסק לא פשוט הדורש מאמץ רב וחשיבה יצירתית.
עסקים אשר הפנימו את החשיבות התקשורת הישירה עם הלקוחות באמצעות האימייל משקיעים מאמצים רבים על מנת לייצר תוכן איכותי ורלוונטי לקוראים שלהם ובנוסף, גם הצעות שיווקיות.
החלטנו לרכז עבורכם מספר טיפים פשוטים לביצוע, אולם הם ידרשו מכם מחשבה ועשייה. מוכנים? יוצאים לדרך!
1. ביחרו פלטפורמת שיווק מתאימה : הכלל הראשון והחשוב מכל – לא לשלוח בשום אופן מיילים שיווקיים מהמייל הפרטי שלכם! ראשית כל, אם תעשו זאת, תעברו על הספאם. שנית, הדבר כלל לא אפקטיבי מאחר וקיימים בו חסרים בפונקציות בסיסיות ומתקדמות שאתם צריכים עבור הקמפיינים שלכם. כיום קיימות מערכות דיוור מצויינות שמציעות כלים פשוטים ומקצועיים למי שמעוניין לעשות את זה בדרך הנכונה. צריכים עזרה בהפצת דיוור או SMS? צרו איתנו קשר!
2. בנו תוכנית אסטרטגית –תוכן לא "עושים", תוכן מתכננים. הכוונה לתוכן מושקע, מחושב ומקצועי שיגרום לאנשים להבין טוב יותר את המותג שלכם ולרצות לצרוך אותו שוב ושוב. תכנון התוכן הטוב ביותר, הוא בהצמדות לאירועים בתוכנית עבודה שנתית. על התוכן שלכם להיות תמיד אפקטיבי ורלוונטי לחגים, ימי זיכרון, אירועים חשובים וכו'. לכן, קחו לעצמכם את הזמן, או צרו קשר עם עורכת התוכן שלנו שיבנו לכם תוכנית שנתית אשר מביאה בחשבון חגים, אירועים שונים והצמדות לתוכנית העסקית שלכם. במידה ותרצו לעשות זאת לבד - צרו טבלת אקסל חדשה ורעננה וחלקו אותה לשתים עשר עמודות. כל עמודה צריכה לייצג חודש בשנה. רשמו בכל חודש את האירוע שקורה בו ושמצריך התייחסות ואז תכננו כיצד תייצרו ותפיצו את התוכן השיווקי במייל עם רפרנס לאירוע. הנ"ל יעשה לכם סדר ויאפשר לכם להתארגן כמו שצריך ובלי הפתעות של הרגע האחרון.
3. הקימו מספר רשימות תפוצה- מרבית המשווקים מייצרים רשימת תפוצה אחת ומדוורים את כולה. פעמים רבות זה יכול לעבוד, אולם לא תמיד. זאת מאחר והתכנים שמעניינים פלח אחד של הלקוחות שלכם - לא בהכרח מעניין פלח אחר. נסו לייצר את התוכן המדוייק ביותר והמפולח ביותר שיוביל לאחוזי פתיחה גבוהים ויצירת ערך מוסף לקוראים. מדובר אמנם ביותר עבודה אבל גם מאפשר קבלת תוצאות אפקטיביות יותר, והאפקטיביות מנצחת.
4. בידקו דוחו"ת – כן, נכון, לא כולנו אוהבים להתעסק במספרים אבל השטן נמצא בפרטים הקטנים. לאחר משלוח מייל תמיד בידקו את הדוחו"ת על מנת לראות כיצד הקמפיין עבד והסיקו את המסקנות הנדרשות. בידקו על אילו לינקים הקליקו הכי הרבה, כמה ביקרו בעמוד הבית, כמה סימנו את המייל שלכם כספאם וכו'. לא ניתן לשווק בצורה מוצלחת בלי אינפורמציה ומידע. קל מאד לקבל היום את האינפורמציה על הקמפיינים שלכם ולטייב את הבאים בהתאם.
בהצלחה!
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link
רוב הגולשים באינטרנט מבלים חלק נכבד מזמנם ברשת החברתית הפופולרית יותר מבכל אתר אחר (כן כן, אפילו יותר מאשר באתר שלך). לכן למותגים רבים חשוב להיות נוכחים, לא רק בתיבת הדוא"ל של הלקוחות שלהם אלא גם בניוזפיד שלהם, בין תמונות מהמסיבה האחרונה להלצה ויראלית כזו או אחרת.
הבעיה היא שלרוב משתמשי הפייסבוק יש בין מאות לאלפי חברים ובנוסף הם חברים בעשרות קבוצות ועוקבים אחרי עוד כמה עשרות עמודים. הרי לא ייתכן שהם רואים את הפוסטים של כולם נכון? התשובה לשאלה מה יופיע בניוזפיד של כל אחד נקבעת על ידי אלגוריתמים מורכבים אותם מנסים לפצח רבים וטובים כל הזמן. במקביל לנסיונות אלה, מאפשרים לנו בפייסבוק להגיע ללקוחות פוטנציאליים על ידי יצירת פוסטים ממומנים.
אילו סוגי פוסטים ממומנים קיימים?
פייסבוק מאפשר לנו לפרסם בתשלום בשתי דרכים:
1. האחת היא מודעות advert אשר מופיעות לצד הניוזפיד ומאפשרות לקדם עמודים, פוסטים ספציפיים, קישורים חיצוניים ועוד. מגוון האפשרויות מתעדכן ומשתנה מעת לעת. כך למשל, לאחרונה נוספה האפשרות לקדם הצעות מכירתיות שמתבצעות בתוך פלטפורמת הפייסבוק עצמה. היתרון של מודעות מסוג זה הוא שהן זוכות ל"מקום של כבוד". לרוב לא יופיעו יותר מ-2-3 מודעות בו זמנית לצד הפיד והן גם יישארו שם באופן קבוע בזמן שהגולש גולל את הפיד שלו עד לפעם הבאה שייטען העמוד.
2. אפשרות נוספת היא לקדם פוסטים בתשלום בתוך הניוזפיד עצמו. כל פוסט שנפרסם בעמוד שלנו מוגבל לאחוז חשיפה מסוים בלבד מתוך כלל העוקבים בעמוד.
מטרתה של הגבלה זו מראש היא לגרום לנו לקדם את הפוסטים בתשלום. אחרי הכל, גם פייסבוק צריכים להרוויח, לא?
זו גם הסיבה שאחוז החשיפה המובנה הולך ויורד וכיום קשה להגיע לאחוזי חשיפה רבים ללא תשלום. היתרון של פוסטים מסוג זה הוא שהם מופיעים במקום אליו מופנית מרבית תשומת הלב של הגולש. בנוסף, כאשר גולשים בפייסבוק באפליקציית סלולר, נחפשים רק לפוסטים ממומנים ולא למודעות advert. קחו בחשבון שכיום גולשים בפייסבוק בנייד יותר מאשר באמצעות מחשב.
למה חשוב לשים כשמפרסמים בפייסבוק?
• מהו התקציב שאנחנו רוצים להשקיע? בניגוד למדיה מסורתית יותר כמו שטחי פרסום בעיתונים, זמן שידור או אפילו באנרים, בפרסום מודעות ממונות התקציב יכול להיות גמיש יותר. ניתן להשקיע אפילו עשרות שקלים בודדים. מומלץ להעלות את התקציב בהדרגה עד שתמצאו את האיזון הנכון עבורכם בין עלות לתועלת.
• מה אנחנו רוצים להשיג? בדומה לפרסום במודעות גוגל, התשלום על פרסום בפייסבוק מבוסס על ביצועים: חשיפות או הקלקות. התשלום במסגרת התקציב שקבעתם נקבע לפי מחיר להקלקה או לכל 1000 חשיפות. אם המטרה שלכם היא שהמסר עצמו יגיע לכמה שיותר גולשים, עדיף יהיה לבחור בתשלום לפי חשיפות. לעומת זאת, אם מטרת הפרסום היא להניע לפעולה מסוימת (מעבר מפייסבוק לאתר שלכם, חברים חדשים בעמוד או הורדת קופון למשל), עדיף יהיה לבחור בתשלום לפי הקלקות.
• להגיע לקהל הרלוונטי. זה לא מספיק רק להגיע לכמה שיותר הקלקות או חשיפות של קהל הגולשים.
ברצוננו שזה יהיה הקהל הרלוונטי לנו ביותר. הנתונים בפרופילים האישיים של משתמשי פייסבוק מאפשרים לנו לפלח את קהל היעד לפי מין, טווח גילאים, מקום מגורים ותחומי עניין.
ניתן לבחור בפרמטרים נוספים כמו עמודים אחרים שהגולש כבר עוקב אחריהם או להתמקד במי שעוקב או לא עוקב אחרי העמוד שלכם. אל תשכחו שלא כל מי שעשה LIKE לעמוד שלכם נחשף לכל הפוסטים שתפרסמו.
זקוקים לייעוץ ממוקד יותר או לניהול מקצועי של עמוד הפייסבוק שלכם? צרו קשר עוד היום עם חברת 2link ונשמח לעזור לך!
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link
הפייסבוק הוא מקפצה לחשיפת מועדון הלקוחות של חברות רבות ולאחרונה מסתמנת מגמה של הפיכת דף המותג בפייסבוק למועדון שעומד בפני עצמו. היתרונות לכך הם רבים:
● ראשית, מדובר ברשת החברתית הכי גדולה בעולם כך שמידת החשיפה היא עצומה.
● שנית, הפלטפורמה שמציעה הפייסבוק הינה חינמית וכל עסק רשאי לפתוח דף ללא עלות כספית אלא אם כן הוא בוחר לתחזק ולשדרג את הדף באמצעות מקור חיצוני או אנשי מקצוע וגם במקרה הזה, ההוצאה היא בחירה שלו ולא הכרחית.
● בנוסף, הדף העסקי בפייסבוק שהופך למועדון חברים וירטואלי פותח שלל אפשרויות של תקשורת בלתי מתווכת בין המותג לחברי המועדון של הפייסבוק. ניתן להעלות מסרים מיידיים אודות מבצעים חמים, להגיב מהר ולענות לשאלות במיידי, להכיר את חברי המועדון באופן אישי, להביא לידיעתם עדכונים חשובים ולקבל עליהם פידבקים ועל ידי יצירת אפליקציות שונות כמו העלאת קופונים, טופסי הרשמה וכדומה ניתן גם להעביר אותם מהפייסבוק למועדון החברים המקורי ואף להוביל אותם לרכישה ממשית.
אז כיצד הופכים את דף הפייסבוק העסקי למועדון חברים מצליח?
ההתחלה היא במיתוג:
חשוב מאוד למתג את הדף העסקי בהשראה של מועדון החברים המקורי. בין אם מדובר בתמונת פרופיל המורכבת מהלוגו ומתמונות אווירה, לשמור על השפה באותו קו של פנייה לחברים ובסגנון האישי או הרשמי של הדיוורים של מועדון החברים. ניתן ליצור לשונית ברוכים הבאים וגם בה לשמור על הטון והגוון של מועדון החברים המקורי.
איך למשוך חברים ותיקים וחברים חדשים?
הפעילות במועדון החברים הפייסבוקי פועלת בשני מישורים: עם חברים קיימים ולגיוס חברים חדשים. החברים הקיימים ישמחו להתחבר למותג בפייסבוק ממגוון סיבות. אם הם חברים במועדון לקוחות כלשהו, רוב הסיכויים שהם חולקים את אותם תחומי עניין עם חברים נוספים במועדון והפייסבוק מאפשר להם דרך דף המועדון הפייסבוקי להכיר ולתקשר זה עם זה. בנוסף, אם תבטיחו להם הטבות ייחודיות בדף הפייסבוק, הם ירצו ליהנות מהטבה נוספת שמגיעה להם כחברי מועדון גם בזירת הפייסבוק וזה התמריץ שלהם לבצע הצטרפות און ליין.
אוהד מביא אוהד:
המישור הנוסף והחשוב יותר למרבית החברות הוא גיוס אוהדים והפיכתם לחברים חדשים במועדון.
זאת ניתן להשיג במספר דרכים: דרך חבר מביא חבר. ברגע שחברים קיימים עושים LIKE לדף העסקי, הם אוטומאטית מצהירים בפני חבריהם בפייסבוק שהם אהבו משהו ויכולים לעורר כך עניין בקרב מקושריהם שיכולים להיכנס לדף ולהפוך לאוהדים.
דרך נוספת היא לערוך תחרות או לתת קופון הנחה אטרקטיבי כל מי שמצטרף לדף וכך למשוך מתעניינים פוטנציאליים שאחרי מימוש הקופון או דרך השתתפותם בתחרות מתוודאים למותג ולמועדון החברים ומקבלים הצעה יזומה דרך משלוח ההודעות בפייסבוק להצטרף למועדון.
על ידי עבודת תכנת קלה, ניתן גם ליצור לשונית של הרשמה ישירה למועדון החברים (בין אם הוא בתשלום או לא) ולמעשה להעביר את האוהדים מהפייסבוק לדף נחיתה ייעודי דרכו מתבצעת ההרשמה למועדון.
איך ליצור תחושה של חיבור למותג ולמועדון דרך הפייסבוק:
כעת, שיש לכם אוהדים והם גדלים מיום ליום, חשוב שהם יישארו חברים שלכם גם בפייסבוק כדי שתוכלו לשמור אתם על קשר קבוע בערוץ האינטראקטיבי המוצלח הזה.
● עדכניות: מומלץ לשמור על תדירות עדכון סבירה, לא מציקנית ולא להעלם מהשטח של 2-3 סטטוסים בשבוע.
● שפת המועדון: חשוב מאוד לעדכן בשפה המדברת בשפת המותג בין אם היא בגובה העיניים, פנייה לנשים בלבד, בהומור או בכל שפה אחרת שהינה שפת המותג ושפת המועדון. העדכונים צריכים להיות מעניינים לאוהדים שלכם לפי אפיון המועדון וחשוב לשמור על הקו הזה גם אם הצטרפו לדף העסקי אוהדים שלא בהכרח עונים לאבטיפוס של חברי המועדון שלכם.
● להתחבר לצד האישי של המותג: לעדכן אותם על פעילויות מעניינות בעסק מפרספקטיבה למשל של "מאחורי הקלעים" (זיכרו שהפייסבוק הוא מדיום מציצני והאוהדים אוהבים להתחבר לצד האנושי של המותג), טיפים של עובדים מהחברה כדי לייצר מימד אישי יותר, ניתן להעלות תמונות בלעדיות מקטלוג או מפרסומת שלא שודרו כדי לתת לאוהדים בלעדיות ולהעניק להם תחושה שהם זוכים בערך מוסף כחברי המועדון בפייסבוק.
ניתן לערוך פעילויות ייחודיות כמו להעניק הזדמנות לאוהדים לשאול שאלות אישיות את הפרזנטור של המותג או את מנהל השיווק והיזם שמאחורי המותג, לנהל כמו בלוג דרך הפתקים שמעניין את חברי המועדון. למשל, אם מדובר במועדון של פעילות אקסטרים, אחד מהמדריכים יכול לנהל בלוג אישי בו הוא מדווח על חוויותיו מהשטח וכך גם נחשף וגם יוצר קשר רגשי יותר לפעילות של המותג.
● ללמוד עליהם יותר: מומלץ להשתמש באפליקציה החינמית POLL, סקרים אינטראקטיביים ולבחור שאלה מעניינת שגם תזכה להיענות מצד האוהדים וגם תיתן לכם מושג על העדפותיהם.
אם ערכתם אירועי מועדון, מומלץ להעלות תמונות לפייסבוק כיוון שאנשים אוהבים לחפש את עצמם ולחפש אנשים שמוכרים להם. מובן שחשוב לתגמל ומעת לעת באירועים מיוחדים לצאת במבצע ייחודי רק לחברי המועדון בפייסבוק. חשבו על כיוונים מעניינים ולפי התגובות תוכלו לדעת מה עובד ומה פחות. חשבו על זה כמו מערכת יחסים עם לקוחות במעמד המכירה. אם אתם לא אטרקטיביים באופן מיידי ועל פי שפת גופם תוכלו להבין שלא עמדתם במשימה. בפייסבוק, על פי הפידבקים או כמות האוהדים שמצביעים בליקיים תוכלו לדעת אם אתם מעניינים או לא.
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link
המונח "טרול" עבר תמורות רבות במהלך השנים, בכל הנוגע להופעתו בעולם האינטרנט.
משמעותו הראשונית והבסיסית ביותר היא: אדם שכותב פוסטים והודעות מתריסות ואלימות בכדי לעורר דיון ו/או וויכוח בפורומים, אתרים ובלוגים. לאחרונה, הפך מונח זה ללא פחות ממילה אחרת להטרדה אינטרנטית הכוללת אפליות, קללות, הסתות והפצת קישורים מלאים בווירוסים ותוכנות ריגול. כיצד נזהה את אותם טרולים ומה ניתן לעשות בכדי להתגונן מולם?
איך תזהו טרולים?
כיום, לרוע המזל, תופעת הטרולים רווחת מאוד. מרבית הגולשים הקבועים באינטרנט מזהים את הטרולים בקלות ונוהגים להתעלם מהם, אך באופן מפתיע גולשים רבים עדיין נופלים במלכודותיהם ונכנסים עמם לתגרות מיותרות ודיוני סרק שלא תורמים דבר לאף אחד.
יתרה מכך, אותם וויכוחים עלולים להביא להתרחקותם של גולשים אחרים מהאתר/מהבלוג שלכם על לא עוול בכפכם, וחבל.
חשוב מאוד לזכור: "טרול" הוא לא אדם בעל דיעה שונה משלכם, לא חשוב עד כמה קיצונית היא.
טרול הוא גולש שמפריע להלך הרוח התקין של האתר/הבלוג שלכם, מגיב באלימות וגזענות, יוצר פרובוקציות ומסית ללא כל סיבה מלבד הפרעותיו האישיות, ככל הנראה.
מבחינה חוקית, מותר לכל אדם לחלוק על דעתכם, להעביר ביקורת ואף לסתור לחלוטין את מה שכתבתם לפני רגע ואין מדובר בעבירה. נסו לבחון את הגבול האפור הזה ואל תדווחו על כל גולש בלי סיבה מוצדקת, מבלי שהוא מעורר חשש ואלימות קשה באתר.
אל תגרמו לגולשים להתרחק מהאתר מחשש שלא יוכלו להביע את דיעותיהם. עם זאת, טרולים מתקדמים ומקצועיים יותר, מרחיקים לכת עם זעמם ומפרסמים תכנים שעלולים לגרום לווירוסים וליצירת האפשרות לרגל אחר הנעשה במחשב שלכם.
שימו לב שלא להיכנס ללינקים חשודים וחסמו או דווחו למנהלי האתר על משתמש המפרסם תכנים שכאלה.
כיצד נגיב לטרולים:
התגובה המומלצת לתגרה מול טרול היא פשוט לא להגיב לו/לה. באנגלית נוצר כך הביטוי: "לא להאכיל את הטרול".
על אף שלפעמים הדבר אינו פשוט ואף עלול להרחיק גולשים מהאתר/הבלוג שלכם, כדאי לדבוק בשיטה זו או לענות בצורה קורקטית וקרה, פעם אחת בלבד (במידה ואתם לא המנהלים של האתר/הבלוג דווחו על המשתמש ותקוו לטוב).
חשוב לזכור שכשאין קהל – אין הצגה. לא כדאי לתדלק את הזעם של אותם טרולים ע"י תגובה נבזית, מוצדקת ככל שתהיה.
אם ביכולתכם לחסום את הטרול על מנת שלא יחזור וייכנס לאתר/לבלוג שלכם – מה טוב.
במידה ומדובר בתגובה גזענית או פוגענית במיוחד, נסו לברר מהם החוקים שחוקק בישראל נגד בריונות ברשת ובמידת הצורך – אף דווחו לרשויות. זכרו כי הסתה או גזענות מהווים עבירה על החוק, גם בישראל!
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link
הטוויטר הוא כלי מצוין לעסקים גדולים כקטנים, אך מתברר כי יזמים רבים אינם מבינים כיצד להשתמש בפלטפורמה יעילה זו.
להלן מספר טיפים שיעזרו לכם, כבעלי עסק, למקסם את אינטראקציות 140 התווים שלכם בעת פרסום פוסט ברשת חברתית שהולכת וצוברת תאוצה ויכולה לספק לכם מתעניינים ולקוחות רבים יותר מכפי שדמיינתם.
מה כן לעשות כאשר משתמשים בטוויטר עבור עסקים:
יצירת תוכן: תוכלו ליצור תוכן בעצמכם ע"י הצגתכם כמומחים לכל הנוגע לעסק שלכם.
לדוגמה, אם אתם בעלי משרד פרסום, תוכלו לספק ב140 תווים טיפים יעילים שיעזרו למתעניינים בברנז'ת בפרסום או עוסקים גם הם בשיווק ופרסום. הידע שלכם יכול להעלות את הפופולאריות של הפרופיל שפתחתם ולגרום ללקוחות פוטנציאלים ליצור עמכם קשר בקלות רבה יותר.
שיתוף התוכן: ניתן להרוויח המון גם בלי לעשות את העבודה שחורה, על ידי שיתוף מידע שאתם מוצאים במקום אחר, באתרי אינטרנט שונים או באמצעות משתמשים טוויטר אחרים. אם אין לכם רעיון לפוסט מקורי/יצירתי/מצחיק, גם לחשוף פוסט של מישהו אחר לעוד עוקבים יעשה רק טוב לקארמת הטוויטר שלכם.
תקשורת עם לקוחות: חזרנו ואמרנו במאמרים קודמים כי קל יותר לשמור על קשר עם לקוחות קיימים מאשר ליצור קשרים חדשים עם לקוחות פוטנציאליים.
טוויטר היא פלטפורמה המאפשרת גישה קלה להתחבר מחדש עם לקוחות קיימים על ידי צייץ ישירות אליהם. נסו ותיווכחו בעצמכם כי אין כמו קשר וירטואלי חזק ויציב.
לחשוב לפני שמצייצים: אל תנסו להתבדח או להוסיף אלמנט של קידום מכירות לכל מצב. יש ציוצים שמטרתם לעורר את העוקבים (כגון ציוצים פוליטיים, חברתיים וכו') שלא "יסבלו" ציוץ פרסומי או מתחכם ואף יגררו תגובות נאצה כלפיכם. נסו לראות מתי מתאים להכניס את שם בית העסק שלכם ומתי עדיף פשוט להימנע מכך.
מה לא לעשות בעת שימוש בטוויטר עבור עסקים:
1. לא לאבד את הרעיון המרכזי: זכרו שבניגוד לרשתות חברתיות אחרות, יש לכם כמות מוגבלת של תווים לנצל בכדי למשוך את תשומת הלב של הגולשים והעוקבים.
חשוב להדגיש מילות מפתח או ציטוט מסקרן/משעשע כדי לבלוט מעל המתחרים ולגרום למשתמשי טוויטר אחרים לשתף את הציוץ שלכם ולתקשר עמכם.
2. לא לשכוח תמונות: ציוצים הכוללים תמונות מקבלים אחוזי התייחסות גבוהים יותר באופן משמעותי מאלו שלא, ולכן כדאי לכלול תמיד תמונות שימחישו את הציוץ שלכם, יציגו את המוצרים שלכם ויוסיפו עומק לתוכן שפרסמתם.
3.לא לחזור על ציוץ! מרבית הגולשים והעוקבים אינם שורצים בטוויטר כל היום, כאשר הם כן גולשים ברשת זאת, הם רואים את הציוצים האחרונים בציר הזמן שלהם (להלן: NEWS FEED), לכן אין צורך לחזור על אותו ציוץ שוב ושוב.
מה שכן תוכלו לעשות הוא לשכתב את הציוץ ולפרוש את פרסומו על גבי מספר ימים. כך תוכלו להסיק האם ניסוח מסוים מקבל חשיפה או תגובה טובה יותר בימים מסוימים/שעות מסוימות וכו'.
נקווה כי הטיפים הנ"ל יעניקו לכם תובנות נוספות שיסייעו לכם לפענח כיצד משתמשים בטוויטר עבור בית העסק שלכם.
כך תוכלו לעשות בו את השימוש הטוב ביותר שלו ולמקסם את הפוטנציאל השיווקי שלו.
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link
על אף שהרשת החברתית "פייסבוק" שינתה את חיינו מקצה לקצה עוד בשנת 2006 בפרמטר החברתי, נראה כי רק לאחרונה החלו בתי עסק ומותגים להבין את הכוח השיווקי העצום שטמון בחובה.
זוהי עובדה ידועה לכל כי הפייסבוק היא הרשת החברתית הדומיננטית כיום.
אנשים ברחבי כל העולם פותחים וסוגרים את יומם בשיטוט בnews feed שלהם ושל חבריהם,
כולל משפחה וקולגות, והטראפיק האדיר הזה – הוא שהופך את הפייסבוק לפלטפורמה שיווקית מושלמת עבור בתי עסק קטנים כגדולים.
הרשת החברתית נועדה למלא צורך פסיכולוגי בסיסי: רצון האדם להשתייך לקבוצה אקסקלוסיבית ובהמשך – גם לתחזק קשרים בין אישיים. החשיפה לקהלים חדשים ומגוונים היא יתרון נוסף של הרשת, כמו גם תפעולה הפשוט והאינטרקציה המיידית והקלה הנוצרת עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים.
כאשר חברה או מותג כלשהוא מפגינים נוכחות בפייסבוק, הם בעצם נתפסים על ידי הלקוחות כגוף אנושי בעל תדמית מעודנת ונגישה יותר. הנ"ל מעניק נופח של אמינות לחברה המדוברת, ואף פרמטר של זמינות וקשב לקהל הרחב, פתיחות לביקורת ולבקרת שיפור. כאשר בית עסק פותח פרופיל פייסבוק, הוא מוריד מעט מהאנטגוניזם הטבעי שמפתחים הלקוחות בד"כ נגד חברות ממוסחרות שמטרתן להרוויח כסף גרידא.
יתרונותיה של הרשת החברתית:
אחד מיתרונותיה הרבים של רשת הפייסבוק היא העובדה כי היא מטבעה ויראלית. ברגע שמשתמש אחד נחשף לבית עסק ומסמן "LIKE", הוא חושף את המוצר או בית העסק לעוד מאות או אלפי לקוחות פוטנציאליים (מותנה בפופולאריות של אותו משתמש ומספר החברים שיש לו ברשימה).
על כן אפשר להכריז על פרסום המוצר או בית העסק בפייסבוק כסוג של שליחת ניוזלטר לא מפולחת הנפוצה לכל עבר, ללא שליחה של ממש. יתרון נוסף של שימוש בפייסבוק כמקדם אתרים, הוא הפריצות במידה מסוימת של התקשורת בין בית העסק ללקוח. העסק יכול לנצל את הדבר לטובתו ולפרסם על הקיר במהירות ויעילות מידע שימושי על מבצעים, עדכונים, מוצרים חדשים, תכנים מעניינים וכו'. כמובן שקידום ממומן בפייסבוק מניב יותר תוצאות – ככל שבית העסק ישקיע יותר כסף בקידום הממומן, כך הוא יזכה ליותר חשיפה, "לייקים" והתעניינות במוצריו ואפילו בדף הבית שלו מחוץ לגבולות הרשת החברתית.
לסיכום:
אם כן, עולם הרשתות החברתיות לא צורך יותר מדי מחשבה או השקעה – אך מניב תוצאות טובות הכוללות חשיפה ובעתיד גם הנעה לפעולה, רכישה והצטרפות למועדון הלקוחות שלכם. רוצים לדעת עוד ולפתוח דף עסק משלכם? צרו קשר עוד היום עם
חברת 2link ונשמח לעזור לכם! * ל2link הוקם גם דף פייסבוק הכולל עצות שימושיות, נשמח אם תפרגנו לנו ב"LIKE".
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link
אחת הדרכים הכי טובות להגיע היום ללב של מועדון הלקוחות שלך היא להתחבר אליהם דרך הפייסבוק. הרשת החברתית תופסת תאוצה וכדי להיות כל הזמן בתודעה של הלקוח, חשוב להיפגש אתו גם שם ולא רק עם הלקוחות הקיימים שלכם - הפייסבוק מציע כלים חכמים לפגישה גם עם לקוחות חדשים!
רוב הכלים, אגב, לא עולים לכם בכלל כסף – הם חינמיים לגמרי וכל מה שעליכם לעשות זה לדעת איך להשתמש בפייסבוק כדי שיעבוד בשבילכם.
מה עושים?
קודם כל, פותחים פרופיל של העסק שלך בפייסבוק או פותחים קבוצה בפייסבוק. פתיחת קבוצה של העסק, בניגוד לפרופיל, הינם בעלי אוריינטציה עסקית יותר ומעמידים לרשותכם יותר כלים למיתוג העסק – פרטי העסק וכולי וגם ככה תדעו שמי שמצטרף לקבוצה של העסק הוא "אוהד" של העסק ולא חבר אישי שלכם. הקבוצה תהיה כמובן על שם העסק בלבד.
מה עושים בקבוצה שפתחתם בפייסבוק?
המטרה היא למתג קודם כל את העסק, לעדכן את פרטי העסק, פרטים, תמונות אווירה ושל מוצרי העסק ורק אחר כך, להתחיל להזמין את חברי מועדון הלקוחות להשתתף בקבוצה או להיכנס לפרופיל, להתרשם ולהצטרף. תוכלו לאתר את הלקוחות שפעילים בפייסבוק במנוע החיפוש של פייסבוק ולשלוח להם הזמנה להצטרף.
ההצטרפות היא מהירה – ברגע ששלחתם הזמנה, כל לקוח שירצה להצטרף יוכל לעשות זאת בקליק מהיר ובלחיצה על בקשת ההצטרפות.
קונספט לקבוצה בפייסבוק:
את הקהילה אפשר להרחיב כל הזמן, אבל עליכם להחליט מה תעשו בקבוצה. נתחיל מזה שעצם פתיחת קבוצה של העסק מרשימה את הלקוחות. זה עוד כרטיס ביקור ברשת של העסק ונועד להתרשמותם של מועדון הלקוחות ולקוחות פוטנציאליים מהמקום, אבל כדי שהנוכחות שלכם בפייסבוק תהיה אפילו עוד יותר אפקטיבית – מומלץ בחום להפעיל את הקהילה!
תוכלו לכתוב דיווחים קצרים שמספרים על ההווי של העסק, מאחורי הקלעים של העסק, כיתוב על הצוות של העסק, למשל.
לשמור על קשר עם לקוחות:
הפייסבוק מאפשר לכם עדכון מהיר וישיר של הלקוחות על אירועים שעתידים להתקיים בעסק, מבצעים חמים, הטבות ייחודיות. היופי בפייסבוק הוא שהמסרים מופיעים ישירות ב-WALL (הקיר) של הדף של כל לקוח ברגע שעדכנתם את המסר ואם הלקוח התקין זאת בהגדרות שלו, הם אפילו מגיעים ישירות לתיבת המייל שלו. בצורה זו, קל יותר להפיץ מסרים מהירים כמו "הערב יש לנו ספיישל חדש" או "תתכוננו, שבוע הבא – מסיבה ברזילאית " ועוד.
תגובות ישירות של הלקוחות:
ברגע שאתם בפייסבוק קל יותר לקבל פידבקים ישירים ומהירים ממועדון הלקוחות ומלקוחות פטנציאליים, שיכולים להגיב על המבצע, לשאול שאלות, להציע הצעות ועוד. התקשורת עם הלקוחות נעשית אישית יותר ואם הלקוחות אפילו העלו תמונות שלהם לפרופיל שלהם בפייסבוק, תוכלו להכיר אותם בפנים שזה תמיד נחמד, במיוחד אם מדובר בלקוחות קבועים.
ההכרות עם הלקוח חשובה גם לקבלת מידע אישי על כל לקוח, מה הוא אוהב, מהם תחומי העניין שלו, גיל, מקום מגורים, עיסוק. מידע שחשוב לתקשורת האישית עם כל לקוח.
הפעלות שיווקיות בפייסבוק:
ברגע שיש קהילה גדולה של לקוחות שחברים בקהילה של העסק אפשר לצ'פר אותם בהטבות ייחודיות רק להם. לדוגמא, להגריל אחת לחודש לקוח ולהעניק לו ארוחה זוגית מתנה או להשיק תחרות כמו להמציא בלוגן חדש לעסק ולפנק את הזוכה שהסלוגן שלו נבחר בארוחה זוגית מתנה.
הגדלת מעגל הלקוחות:
לפייסבוק יש גם יתרון משמעותי בהגדלת מועדון הלקוחות שלכם. ברגע שפתחתם דף בפייסבוק, פרופיל של העסק או קהילה של העסק, תוכלו להגיע לתודעה של לקוחות פוטנציאליים.
איך עושים את זה:
ראשית כל, העסק תופיע בתוצאות החיפוש של הפייסבוק, אם מישהו יחפש את שם העסק בפייסבוק הוא יגלה את הדף שפתחתם. כמו כן, ברגע שלקוחות יצטרפו לקהילה שלכם בפייסבוק, הפרופיל והעדכונים שלכם יופיעו גם בכרטיס שלהם בפייסבוק וכך החברים שלהם, שעוד לא חברים בקהילה של העסק, יוכלו לדעת על קיומה של הקהילה של העסק.
בפייסבוק יש אפשרות גם להריץ קמפיין של העסק שמפנה לדף השיווקי או לקבוצה שפתחתם. בקמפיין זה אתם משלמים רק על אוהדים שמצטרפים לקהילה שלכם ועל קליקים – קמפיין זה יכול להיות אמצעי מאוד אפקטיבי להעלאת המודעות והחשיפה של העסק בפייסבוק.
כמובן שאם אתם מסתבכים, נשמח לתפעל את דף הפייסבוק שלכם עבורכם, צרו קשר וביחד נפעל לקידום העסק שלכם.
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link
מאז נכנסה הרשת החברתית "פייסבוק" לחיינו, נראה כי כל בעלי העסקים מעוניינים לנצל אותה למטרות פרסום ואהדה מקהל הלקוחות שלהם. עם הזמן התברר ליותר ויותר בעלי עסקים כי מדובר במסחטת כסף וכי בקרוב נקנה כולנו דרכה.
קניות דרך האינטרנט אינו דבר חדש. קניות דרך הפייסבוק? מדובר בסטארט-אפ.
3.5 מליון משתמשים ישראלים גולשים בפייסבוק. על כן, חשיפת המוצר/החברה למועדון לקוחות פוטנציאלי גדול כל כך – עשויה להגדיל את הרווחים ולמקסם את פוטנציאל העסק בצורה טובה יותר, במידה ובעל העסק ישכיל ללמוד את סודות הפרסום הממומן בפייסבוק ולפלח את הקהל שלו בצורה הנכונה.
כיום כל מותג יודע כי בהינתן התמריץ הנכון – עשרות אלפי גולשים ילחצו עליו "לייק".
ה"לייקים" הם יותר מסתם הפגנת סימפתיה של קהל הגולשים – הם בעצם אינדיקציה פרסומית רבת תועלת:
● מה מעניין את הגולשים?
● מה משעשע אותם?
● למה הם לא מגיבים?
● מה פחות מוכר?
כשתבינו את קהל היעד שלכם – תבינו מה עובד יותר טוב בעסק שלכם. אין שום בעיה עם העלאת תכנים הקרובים ללבכם, אבל שימו לב לכמות תשומת הלב שהם מקבלים, ותפנימו את העובדה כי חלק מהתכנים מוכרים – וחלק לא. והרי לשם כך התכנסנו כאן היום. פייסבוק שואבת מידע מהפרופילים האישיים של כל משתמש ומתאימה לו את הפרסומות באופן אישי. כך היא מגדילה את סיכויי הרכישה של הגולש. לא תוכלו לעשות זאת בעצמכם, ולכן כדאי שתתחילו להשקיע בקידום הממומן.
פשוט ביותר: אתם משלמים לפייסבוק – פייסבוק מקפיץ את המודעה שיצרתם בצד המסך (ימין או שמאל, תלוי מה תבחרו) במסכי הגולשים ברשת החברתית. טוב תעשו אם תשתמשו בפילוח שפייסבוק מציע על מנת למקד את קהל היעד למודעה שלכם. לדוגמא: אם אתם מעוניינים בהגדלת מאגר הלקוחות שלכם ואתם מחפשים בעלי עסקים ומותגים, ילדים בני 16 לא יעזרו לכם.
● גיל
● אזור מגורים
● סטטוס משפחתי
● תחומי עניין
● וכו'.
נכון שכמות החשיפות למודעה שלכם תקטן משמעותית – אבל היא תגיע לאנשים הנכונים ותשיג לכם לידים איכותיים יותר.
טוב ויפה שאתם רוצים לחשוף את חנות בגדי התינוקות שלכם לכל העולם, אבל מה יעשו עם המידע הזה תיכוניסטים ותלמידי חטיבה? עדיף שתמקדו מודעה שכזאת לגילאים מבוגרים יותר, למי מהגולשים שכבר הוליד ילד או שניים וזקוק לבגדי תינוקות וכו'.
ראשית כל מקימים דף עסק. הדף הזה למעשה ישמש כ"תעודת הזהות" של העסק שלכם, ועליכם לכתוב בו את כל הפרטים:
● כתובת
● טלפון
● מייל
● אודות
● במה העסק מתמחה
● וכו'.
לאחר שהקמתם את הדף לחצו בתחתית המסך על creat ad והיכנסו לתפריט יצירת המודעה. כעת עליכם לבחור מהו מטרת הקמפיין שלכם. האם אתם רוצים להשיג "לייקים לעמוד"? האם ברצונכם לקבל הקלקות על המודעה? בחרו את מטרת הקמפיין והמשיכו לשלב הבא. בחרו תמונה מתאימה לקמפיין או את לוגו החברה שלכם. כתבו את המודעה בקצרה. המודעה צריכה להיות עניינית, מפולפלת, ישירה, שתעביר את המסר השיווקי בו אתם מעוניינים. לאחר מכן פלחו את קהל היעד לפי גילאים, אזור מגורים, תחומי עניין, וכל דבר שיעזור לכם להבין את המספר האמיתי של קהל היעד שלכם. כלומר: לכמה אנשים המודעה עשויה להגיע. כעת לחצו על place order והקישו את מספר כרטיס האשראי שלכם.
המודעה שלכם עדיין איננה באוויר. היא צריכה לעבור אישור תוך רבע שעה-חצי שעה ע"י פייסבוק, ואם היא נמצאת ראויה, היא תעלה לאוויר. תוכלו לעקוב אחרי ההתקדמות שלה בכל עת ע"י לחיצה על כפתור manage ads שיופיע בצד המסך בדף הבית שלכם. זכרו להגביל את המודעה בכסף ובזמן. אל תשתמשו בdefaults של פייסבוק. אל תשלמו 100 דולר ליום על מודעה שתימשך חמש שנים. הגבילו את התקציב למה שמתאים לכם כלכלית, ועצרו את המודעה תוך זמן מוקבל אותו תקבעו מול פייסבוק בדף הבחירה. אם אתם מעוניינים לקדם מבצע שנמשך שבועיים, אין טעם שהמודעה תעלה לאוויר לחודש.
השתמשו בפייסבוק בחכמה ולא תתאכזבו מהתוצאות.
הפייסבוק הוא מקור ההכנסה החדש שלכם ומועדון הלקוחות האינטראקטיבי שלכם!
צרו קשר עמנו עוד היום ונעזור לכם לנהל את דף הפייסבוק שלכם.
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link