מגזין לשיווק דיגיטלי
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

אפליקציה או אתר אינטרנט - מה עדיף?

אפליקציה או אתר אינטרנט- מה עדיף?

אין עוררין על כך שכיום רוב המשתמשים גולשים דרך המובייל. גם אם תבחרו לקדם את המוצר\אתר שלכם באפליקציה או באתר, שניהם צריכים להיות מותאמים בצורה מלאה לגלישה דרך המובייל. הנה עוד מספר יתרונות:

  1. נראות מיוחדת שלכם – קודם כל יש לזהות את קהל היעד שלכם בצורה הכי מדוייקת שיש. לאחר מכן, מה הוא המסר שתרצו להעביר לו. לאחר שתדעו את זה תוכלו לבחור את השפה העיצובית והמיתוג שלכם. באמצעות אפליקציה, תוכלו להציע עיצוב חדש ומרענן וחווית גלישה ומיתוג חדשה לחלוטין לקהל שלכם ולקהלים חדשים, שתרצו להשיג באמצעות האפליקציה.
  2. התאמה לחווית המשתמש – שימוש באפליקציה שונה משימוש באתר. לדוגמא: אם באתר אתם מוגבלים למחוות הקשורות בלחיצה על כפתור בעכבר, באפליקציה יש אפשרויות רחבות של החלקה, גרירה, צביטה ועוד. בנוסף, בתוך האפליקציה יכולות להיות מתוכנתות תכונות ופונקציות אחרות ורבות אשר מפשטות את השימוש בה.
  3. שימוש אופליין – באפליקציה לא צריך להסתמך בכל רגע נתון על חיבור לאינטרנט (לא בכל הדברים כל אופן). יתרון משמעותי על פני אתר, שכמובן דורש חיבור קבוע לאינטרנט.
  4. גישה לפונקציות ליבה של הטלפון – האפליקציה יכולה להשתמש ביכולות הליבה של הטלפון כמו GPS, מיקרופון, מצלמה, גישה לאנשי הקשר וכו'. הדבר הופך את חווית השימוש באפליקציה אינטראקטיביות יותר, מגבירה את חווית המשתמש ומאפשרת לבצע פעילות בצורה מהירה וקלה.
  5. נוכחות למותג שלך – כשהלקוח שלך מתקין את האפליקציה שלך, יש לו באופן קבוע את האייקון שלך על מסך הבית שלו. השימוש רציף יותר, מהיר יותר וקל יותר ללקוח, מאשר גלישה באתר אינטרנט, מעבר בין חלוניות ואתרים, ולבסוף סגירת החלונית. בנוסף, השימוש ב- push notifications (התראות בצורת פושים) מאפשרת לך להקפיץ ללקוח שלך הודעות שונות על הנחות, מבצעים, ידיעות, וכל זאת בצורה רציפה אשר שומרת אותך בתודעה של הלקוח (כמובן, חשוב לא להגזים בפושים אשר שולחים. יותר מידי פושים יגרמו לתוצאה הפוכה ולנטישה של לקוחות את האפליקציה)

אבל למרות כל זה, יש כמה דברים שכן צריך לחשוב עליהם לפני שבונים אפליקציה שכן יש גם כמה חסרונות:

  1. קשה למצוא אתכם – לאתר אינטרנט אפשר להגיע די במהירות באמצעות הדפדפן. גם אם לא יודעים בדיוק את שם המוצר שלכם, גוגל עוזר במהרה. מי שלא מכיר אתכם ו\או את המוצר שלכם, חיפוש בחנות האפליקציות יכולה להיות קשה יותר ופחות אינטואיטיבית מאשר חיפוש בגוגל. גם לאחר שמצאו אתכם בחנות האפליקציה, לא כל אחד ירצה להוריד ולהתקין אפליקציה של מוצר חדש שהם לא מכירים. המלצה חמה בנושא הזה היא לדאוג לאתר מקודם היטב ובאתר עצמו לבצע הפניות בולטות ונוחות להורדת האפליקציה ישירות (הפניה לחנות האפליקציות). כיום, ניתן לתת לינק אחד שתי חנויות האפליקציות
  2. מוצר ומותג לא מספיק חזק – ילך לאיבוד. בחנות האפליקציות אלפי אפליקציות, חלכן מספקות את אותן הדברים שאתם והמוצר שלכם מספקים. לא פשוט לגרום לאפליקציה שלכם לבלוט, ויש לבצע עבודת הכנה רצינית לפני כן.
  3. הדבר שהכי לא תרצו שיקרה – שימחקו את האפליקציה שלכם. זוהי נקודת החוזקה העיקרית של אתר אינטרנט – אף אחד לא יכול להסיר אותו והוא ישאר נגיש תמיד לכל גולש. אפליקציה לעומת זאת היא יכולה להימחק ברגע מהמכשיר של הגולש שלך וזאת לפי החלטה אישית שלו. מחקו את האפליקציה שלכם? נעלמתם מהחיים של הגולש שלכם ברגע.
  4. פיתוח אפליקציה יקר יותר מבניית אתר אינטרנט וכן אורך יותר זמן. הדבר תקף גם לתיקונים ועדכונים שיהיה צריך לעשות לאחר שהאפליקציה כבר תהייה באוויר. בנוסף, לעומת אתר אינטרנט שיעבור בצורה מלאה כמעט על כל דפדפן ומחשב, אפליקציה צריכה לעבור התאמה כך שתתאים לכל סמארטפון שיש בשוק, או לפחות למובילים הקיימים. הדבר דורש הרבה מורכבות.
  5. שיווק – האופציות לשיווק אפליקציה קטנות יותר מהאופציות לשיווק אתר אינטרנט. הכלים והאפשרויות יותר מורכבים והעלויות יכולות להיות הרבה יותר גבוהות.

 

אחרי שראינו למה כן ולמה לא אפליקציה, בואו נבחן את אתרי האינטרנט.

יתרונות של אתר אינטרנט, בהשוואה לאפליקציה:

  1. מודעות וחשיפה למותג שלך – תהליך השיווק קל יותר והאפשרויות להעלות את המודעות למותג שלך ו"לדחוף" אותו הרבה יותר קלה לעומת להצליח לבלוט בין ים האפליקציות הקיימות בשוק.
  2. הגדלת קהל היעד שלך – אתר אינטרנט פונה ומגיע ליותר גולשים וקהלים מאשר אפליקציה. לדוגמא, אם האפליקציה לא מותאמת במדויק לכל סוגי מערכות ההפעלה יהיה פספוס של קהלים רבים, או אם האפליקציה מותאמת אבל הגולשים לא מעוניינים להתקין אפליקציות על המכשיר שלהם – תפספסו אותם גם כן.
  3. בנייה מהירה של אתר אינטרנט לעומת פיתוח אפליקציה. למרות שיש תהליך של אפיון, עיצוב, בנייה ופיתוח של האתר, עדין התהליך קצר וזול יותר מאשר בניית אפליקציה.
  4. יחס עלות תועלת – בגלל הסעיפים שהזכרנו, אין ספק שיחס העלות-תועלת עולה כאשר מדובר על אתר אינטרנט.

 

חסרונות של אתר אינטרנט, בהשוואה לאפליקציה:

  1. רספונסיביות = תאימות למובייל – אז כן, לבנות אתר לעומת אפליקציה זה פשוט יותר, אבל רוב המשתמשים שלכם גולשים דרך המובייל ולכן חייב שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי ויהיה מותאם לצפייה במובייל, על הרזולוציות השונות האפשריות. יתכן ואפילו עדיף יהיה לבנות את האתר מלכתחילה לתואם מובייל, ורק לאחר מכן להתאים אותו גם למסכי מחשב גדולים.
  2. תלוי חיבור אינטרנט – חיבור איטי לאינטרנט או כמובן חוסר חיבור בכלל, יובילו לחווית גלישה גרועה אצל הגולש. עוד נגזרת מכך הוא זמן טעינה איטי – אם הדבר קשור בבניית אתר לא נכונה מהצד שלכם, או מאינטרנט חלש מצד הגולש, זמן טעינה איטי הוא גורם נטישה מאוד גדול שחובה להמנע ממנו בכל צורה אפשרית.
  3. אין גישה לפונקציות מקלות כמו שיש בנייד – מיקרופון, מצלמה, אנשי קשר – אין לאתר גישה אליהם לעומת אפליקציה שיכול לגשת לזה ולייעל את השימוש של הגולש בה. האתר שלכם מציע פעולות בסיסיות בלבד.


אז מה בוחרים?

כפי אפשר לראות לכל אופציה יתרונות וחסרונות ברורים מאוד.

אם אפשר, כמובן שעדיף לבחור בשתי האופציות וכך להנות מכל הטוב שיש לשני העולמות להציע. אם אתם מוגבלים לאופציה אחת - עקב יחס העלות תועלת של בניית אתר אינטרנט, ההמלצה שלנו תהייה להתחיל עם בניית אתר אינטרנט (רספונסיבי כמובן) לשם החדרת המוצר והמותג והשיווק היעיל. בהמשך אפשר יהיה לבנות אפליקציה.

כך או כך יש לוודא שאתם מנצלים את היתרונות של כל אופציה במלואם, ומנסים להימנע מהחסרונות עד כמה שאפשר.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link