מגזין לשיווק דיגיטלי
בניית אפליקציות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

מה זה Flutter?

תאריך העלאת המאמר: 29.09.2021

Flutter היא תוכנה בקוד פתוח לפיתוח אפליקציות למגוון פלטפורמות כגוןAndroid, iOS, Linux, Mac, Windows, Google Fuchsia & Web  .

מה כל המילים המפוצצות האלו אומרות בעצם?

אתם בטח יודעים שבעולם המובייל, יש 2 מערכות הפעלה עיקריות ששולטות בשוק:
IOS (במכשירי אפל בלבד),Android (995 מכל שאר המכשירים),
ומה שאולי אתם לא יודעים זה שאלו שתי מערכות הפעלה שונות בתכלית.
מכך נובע שכל מוצר\אפליקציה שנרצה לבנות נהייה חייבים להתאים למערכת ההפעלה המיועדת ובעצם לעשות עבודה כפולה למפתחי אפליקציות.

אפשר להחליט לפתח את המוצר רק למערכת הפעלה אחת, אבל מכך נפסיד את כל מיליוני המשתמשים של מערכת ההפעלה השניה.
ואכן, בעבר חברות החליטו לפתח את המוצר שלהם למערכת הפעלה ספציפית (לרוב התחילו באנדרואיד) ורק לאחר מכן לפתח לשניה (
IOS).

כמובן שזוהי שיטת עבודה לא הגיונית. למה שנרצה להפסיד כל כך הרבה לקוחות? למה שלא נרצה לפתח מוצר שמראש יפנה ל100% מקהל הלקוחות שלנו?

התשובה לכך היא פשוטה - השקעה כפולה (ואפילו יותר) של משאבים ועלויות.
למה? כי צריך צוות מפתחים נפרד שיפתח ל
Android  וצוות מפתחים נפרד שיפתח ל-iOS  שכן לכל מערכת הפעלה יש שפת תכנות שונה ומיוחדת. בנוסף, גם ההתנהגות וחווית המשתמש היא לא זהה בשתי מערכות ההפעלה ולכן גם מנהלי מוצר, מעצבים, מנהלי שיווק ושאר שרשרת המחקר והפיתוח משקיעים כפול זמן ועבודה בשביל לספק את אותה אפליקציה לכל המערכות.

הצורך להיות נוכח בכל מקום, נובע מתפיסה עסקית מובהקת – "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". לא קיימת חברה או מוצר שמכבד את עצמו שלא יהיה נוכח בכל מערכות ההפעלה וחנויות האפליקציות.

למה שאותה אפליקציה תהיה כתובה פעמיים בשפות שונות, בקוד שונה, בארכיטקטורות שונות, ע״י מפתחים שונים ושההתעסקות בהן תדרוש פי 2 משאבים וזאת כדי שבסוף, בגדול, האפליקציות יראו ויתנהגו באותה צורה בדיוק על שתי מערכות ההפעלה?

הנה מגיע השינוי.

עוברים לפיתוח באמצעות Flutter - טכנולוגיית פיתוח היברידית.

 Flutterהיא טכנולוגיית Cross Platform יעילה ומשוכללת אשר נכתבת בשפת Dart .
יש לה מנוע הכולל בתוכו את המנוע הגרפי (
Skia) אשר מסוגל לרוץ על גבי מערכות הפעלה שונות. איך הוא עושה את זה? הוא נמצא בשכבה אחת מעל מערכת ההפעלה וכך הוא בעצם פועל מבלי להיות תלוי במערכת ההפעלה כלל.

עם Flutter מקבלים היישר מהקופסה את כל הרכיבים של ממשקי המשתמש לפי הדרישות של כל מערכת הפעלה ולכן התחלת הפיתוח קלה מההתחלה. בנוסף גוגל מספקת מגוון ווידג'טים מוכנים ומותאמים למערכות ההפעלה, עם אפשרות לערוך את רובם בצורה שמאפשרת גם למתכנתים וגם למעצבים לעבוד בקלות.

יתרון משמעותי נוסף של Flutter הוא היכולת לבצע מה שנקרא Hot Reload. במילים פשוטות – אפשר לבצע תיקונים או שינויים בקוד ולראות בצורה מהירה וחיה את השינויים, והאם הכל עובד תקין ונכון לאחר השינוי. זה מקצר משמעותית את זמן הפיתוח!

ולבסוף, לא פחות חשובה היא הקהילה ההולכת וגדלה. ישנם כבר תוספים רבים שפותחו ומוכנים לשימוש שגוגל הכינה אבל אם יש משהו שגוגל לא הנגישה או חשבה עליו בעצמה - כנראה שיש מישהו שכבר פיתח לזה פתרון. הדבר מקל על הפיכת המוצר שלכם להיות הכי קרוב למה שאתם רוצים שהוא יהיה מבלי להרגיש שהתפשרתם!

 

אז לסיכום – למה כדאי לפתח בעזרת Flutter?

1 Cross Platforms - מתאימה לפיתוח אפליקציות היברידיות תומכות IOS ו Android על בסיס קוד אחד.

2. פיתוח מהיר – באמצעות הפיצ'ר Reload Hot אשר מציג את השינויים בקוד בזמן אמת, אפשר לתקן באגים ולפתח מהר יותר.

3. פחות בדיקות – אפליקציה שמפותחת על בסיס קוד אחד מקצרת משמעותית את זמני הבדיקות והמורכבות שלה, למתכנתים ולצוות הQA כאחד.

 

לא השתכנעתם? הנה דוגמה לאפליקציות מאוד מורכות שנבנו עם Flutter:

- Xianyu by Alibaba

מי לא מכיר את עליבאבא? בשנת 2018 הם השיקו את Xianyu פלטפורמת מסחר לחברות קטנות ולקוחות פרטיים שרוצים למכור מוצרים. אחת המטרות המרכזיות של החברה הייתה לאפשר מהירות טעינה גבוהה וניווט פשוט באפליקציה ואת זה הם בהחלט עשו באמצעות אפליקציה שנבנתה עם פלאטר.

- Google Ads

פלטפורמות המודעות הגדולה ביותר בעולם! משרתת מיליוני משתמשים ברחבי העולם ומאפשרת לנהל את כלל הקמפיינים ולתקשר עם צוותי Google Ads והכל דרך אפליקציה אחת שנבנתה באמצעות פלאטר.

- Ebay Motors

האפליקציה שפותחה ע"י Ebay מיועדת למכירת רכבים בשוק הפרטי. הטכנולוגיה החדשנית של פלאטר משלבת אלמנטים מתחום ה AI והאוטומציה כדי להפוך את חווית המשתמש לנוחה ואינטואיטיבית יותר.

מלבד האפליקציות האלו, ישנן עוד מגוון רחב של אפליקציות שפותחו ב Flutter בתחום האופנה, הבידור, כושר ועוד.

אין ספק שבשנים הקרובות נראה עוד ועוד אתרים ואפליקציות אשר יבנו בשיטה זו עקב דרישה של השוק וההתפתחות הטכנולוגית שלא מפסיקה.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link