מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול מועדון לקוחות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

כיצד להגדיל את כמות הלקוחות במועדון החברים שלך?

שיתופי פעולה אסטרטגיים בין מועדוני לקוחות

 בעידן בו מועדוני הלקוחות בצמיחה מתמדת וכמעט כל עסק מתהדר במועדון לקוחות, האפשרות לחבר בין מועדוני לקוחות לטובת הצרכן ולטובת הגדלת החברים במועדון והרווחיות של המועדונים, אטרקטיבית יותר מתמיד.
כשפועלים ביחד, קל יותר להציע חבילת הטבות משתלמת, כך שגם הלקוחות נהנים מהפינוקים הכפולים וגם המועדונים, שחולקים כעת דטה בייס משותפת או מציעים ערך מוסף, קוצרים את הפירות. כמובן שההצלחה של שיתופי פעולה אסטרטגיים בין מועדוני לקוחות  תלויה בחיבור נכון בין מועדוני לקוחות שמשלימים זה את זה בפעילותם ובפעילות שמשרת הן את הלקוחות ואת המועדונים. חשוב לחפש פרטנרים מתאימים לשת"פ ולתכנן פעילות מניבה, בין אם מדובר בשיתוף פעולה חד פעמי ובין אם בחיבור הדדי לאורך זמן.
לפניכם מספר דרכים שיסייעו לכם להעצים זה את זה על ידי שיתופי פעולה אפקטיביים וחיבורים נכונים.

כיצד תזהו מועדוני לקוחות שמתאימים לשיתוף פעולה?

חפשו מועדוני לקוחות הפונים לקהל יעד דומה לשלכם. כמו למשל, אם אתם חברת מוצרי תינוקות אז שיתוף פעולה עם מועדון לקוחות של מרכז הורות יתאים או אם אתם פונים לרוכבי אופניים ומציעים להם קסדות, שיתוף פעולה עם חברה שמארגנת טיולי אופניים תשרת את שני הצדדים. הסינרגיה בשיתוף פעולה אסטרטגי בין מועדוני לקוחות בעלי מכנה משותף וקהל יעד דומה נובעת מתוך ההנחה שאנשים עם מאפיינים דומים נוטים לצרוך מוצרים דומים.
אם תחפשו דוגמא לכך בערוץ וירטואלי, תוכלו לראות הפייסבוק שמוצעת פלטפורמת פרסום שמתקשרת את הקמפיין שלך לחברים של אוהדים שלך ומצביעה על שיעורי הצלחה גבוהים בהרבה בהשוואה לפרסום הרגיל.

אם אתם מחפשים שת"פ לוקיישן חפשו מי בסביבת הרשתות שלכם יתאים כפרטנר אסטרטגי, כמו למשל, בית קפה כדי שאחרי הקנייה בחנות, יוכלו הלקוחות להתפנק בקפה ומאפה או בית קולנוע שיציע סרט בליווי קנייה ברשת שלכם וכדומה.
אינכם מוכרחים לחבור למועדוני לקוחות חזקים מכם, אבל כמובן שעדיף להתחבר למועדון לקוחות ותיק, יציב עם קהל חברים גדול כדי למנף את הפעילות ולהגדיל את קהל היעד באמצעות השת"פ אתו. סיבה נוספת לחבור למועדון לקוחות אחר, אפילו קטן משלכם, היא כדי שתוכלו להציע לחברי המועדון חבילת שירותים או מוצרים רחבה יותר מכפי יכולתכם.

איך תרחיבו את הפעילות ביחד?

ראשית, חשבו אם מדובר בשיתוף פעולה חד פעמי, כמו למשל בחגים או מועדים מיוחדים, כמו שרשת סופר פארם מציעה לעיתים חופשות בהגרלה בשיתוף פעולה עם מועדון לקוחות של רשתות של בתי מלון או כשחברי מועדון הלקוחות  של רשתות אופנה מקבלים הטבה ברכישת איפור של רשת איפור.
כשמדובר בשיתוף פעולה לטווח ארוך או מיזוג של מספר מועדונים למועדון אחד משתלם יותר, תוכלו ליצור ביחד שירותים או מוצרים משותפים כמו למשל, בגד בעיצוב המזוהה עם החברה עמה אתם בשיתוף פעולה. כמו מועדוני הלקוחות "לייף סטייל" או "המשביר לצרכן" שיוזמות שיתופי פעולה בין חברות בת או מועדונים שונים ומציעות ללקוחותיהם הנחות והטבות שתקפות גם ברשת סופר פארם או המשביר לצרכן וכך גם בחברות כמו אופיס דיפו, מקדונלד'ס ועוד.
מומלץ להעביר חברים של מועדון אחד למועדון השני  על ידי הצעה אטרקטיבית של שני הצדדים, כך ששתי החברות נהנות מגידול בחברי מועדון.  תוכלו לייצר מצב בו כל חברה מדוורת לחבר המועדון של החברה השנייה, הצעה אטרקטיבית בלעדי לחברי מועדון.
שימו לב! באמצעות שיתוף פעולה אסטרטגי בין מועדוני לקוחות ניתן גם להגדיל את היקף הקנייה של כל חבר מועדון (מה שנקרא: upsale), להציע לו מוצרים מהמועדון השני וכך להרחיב את הקנייה שלו בכל אחת מנקודות המכירה בלי קשר לאיזה מועדון הוא שייך. 
איך שלא תסתכלו על זה, שיתופי הפעולה בין מועדוני לקוחות יוצרים תחושת ערך מוסף ללקוח. ככל שהלקוח יחוש שהוא מקבל יותר מהמועדון, כך הוא ימליץ יותר על המועדון, ישתף יותר ויצרף חברים נוספים ויחדש את חברותו משנה לשנה.

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link