מגזין לשיווק דיגיטלי
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

חיפוש קולי – הדור הבא של אתרי האינטרנט

כולנו משתמשים בחיפוש קולי על מנת לבקש מסירי או אלקסה לחייג לחבר, לתזמן את השעון המעורר, לשלוח מסרון או להעלות לנו את אתר החדשות האהוב עלינו.
אתרי אינטרנט חדשניים מבחינה טכנולוגית, כוללים בתוכם כבר חיפוש קולי. מחקרים מתחילת שנת 2018 הראו שכ20% מהחיפושים שבוצעו באמצעות מכשירי אנדרואיד, היו חיפושים קוליים ו-22% מהאנשים שביצעו חיפוש קולי, רכשו מוצר או שירות לאחר שמצאו את המוצר המבוקש. ההערכה היא שעד 2020 , יותר ממחצית השאילתות יבוצעו בחיפוש קולי.

גוגל, שכמובן מודעת למגמת הצמיחה של החיפוש הקולי, פועלת ומשתנה בהתאם –כבר בתחילת 2018, עברה גוגל לשיטת ניקוד שונה המכונה אינדקס ראשון בניידים- Mobile First Indexing, בהשוואה לאינדקס המבוסס על תוכן למחשבים שולחניים. מה שאומר שאם עד כה, מנועה החיפוש של גוגל סרק את האינטרנט, מתוך ההנחה שהמשתמש יצפה באתר במחשב שולחני, עכשיו הסריקה לוקחת בחשבון שרוב הצפיות באתר יהיו באמצעות מכשירים ניידים.
כתוצאה מכך, חלק גדול מן האתרים מתכננים ומפתחים את האתר בהתאמה לניידים, עוד לפני המחשבים השולחניים.
 

אם נשלב את כל העובדות עד כה, יחד עם הידיעה שהחיפוש הקולי הינו חלק בלתי נפרד מהשימוש בנייד, נבין עד כמה חשוב להתאים את האתר שלכם לנייד בכלל ולחיפוש קולי בפרט.

אז מה הוא בעצם חיפוש קולי ולמה זה חשוב להתאים את האתר שלכם לחיפוש כזה?

כחברה לבניית אתרים מותאמים אישית, המטרה שלנו היא לבצע אופטימיזציה מלאה של המוצרשירות שלכם, כך שיתאים לדרישות הקהל שלנו. שני הכלים החשובים ביותר שיש ברשותנו, הם השקעה של משאבים- זמן וכסף בתחום שיווק התוכן וקידום האתר במנועי חיפוש. שני נושאים אלו הולכים יד ביד – תוכן איכותי הוא כלי לקידום האתר במנועי החיפוש ובאותה נשימה באמצעות קידום האתר, אנו נביא קהלים מטורגטים אשר יקבלו תשובות לשאילתות החיפוש שלהם באתר שלנו.

עד כה, בעלי האתרים בנו את האתר שלהם כך שיתאים לחיפוש קונבנציונלי המבוסס על מילות חיפוש ספציפיות ועל ביטויים ומונחים. אך כעת הזמנים משתנים וחיפוש קולי תופס נפח גדול יותר כשיטת חיפוש מאשר החיפוש הטקסטואלי שהולך ופוחת.

מכיוון שהאתרים המודרניםם משתמשים בכלי בינה עסקית- BI, עזרי הקול בנייד שלנו "לומדים" את השפה והדיבור הטבעיים בכל מדינה וככל שהזמן עובר, מנוע החיפוש לומד את הדפוס הייחודי והאישי של הגולש, את העדפותיו, מיקומו, ובעצם מנתח את התנהגות המשתמש על מנת לקלוע לצרכיו.

מהם ההבדלים בין חיפוש קולי לחיפוש טקסטואלי?

חיפוש קולי הינו טבעי יותר (בדומה לדיבור, בהשוואה לכתיבה) ומנוסח בצורה פחות רשמית. הוא מדובר ומכיל יותר תוכן ומלל. בנוסף, סביר להניח שבחיפוש קולי נשתמש לעתים תכופות יותר על מנת למצוא דברים שקרובים אלינו פיזית. לדוגמא, אם ארצה לחפש מסעדה זולה בתל אביב, בחיפוש הטקסטואלי אחפש "מסעדה זולה תל אביב". אבל בחיפוש קולי אשתמש בניסוח יותר טבעי וארוך: "איפה יש מסעדה זולה באזור תל אביב שקרובה אלי"?

אז עכשיו אחרי שהבנו מדוע חשוב שהאתר שלנו יהיה מותאם לחיפוש קולי, כיצד אנחנו מבצעים זאת?

ישנם מספר דברים שאפשר לבצע באתר שלנו על מנת שהחיפוש הקולי ימצא אותנו ואת הסחורה שלנו:

- תוכן האתר –יש לכתוב את התוכן בצורה טבעית, מלל פחות מכני ורובוטי אלא זורם וטבעי. כמו כן רצוי להשתמש במילות שאלה המותאמות לשפה המדוברת שאיתם ישתמש המחפש – מה, מי, איפה, למה, איך.

– מתוך כך, רעיון טוב יהיה להוסיף לאתר שלכם עמוד שאלות תשובות שכן לרוב בעמודים כאלו צורת כתיבת השאלות היא יותר חופשית ו"עממית" ויותר דומה לנוסחי החיפוש הקולי מאשר הכתוב. נסו לחשוב כיצד הלקוח הפוטנציאלי יחפש את השירותמוצר שאתם מוכרים ונסחו את עמוד השאלות/תשובות שלכם בהתאם.

- ודאו שיש באתר שלכם מענה מהיר לשאלות נפוצות – כתובת, שעות פתיחה, טלפון וכו'. השימוש בחיפוש קולי על מנת לקבל הוראות הגעה הולך וגדל. זוכרים את חיפוש המסעדה? בגוגל טוענים ששלושה מתוך כל ארבעה אנשים המחפשים משהו בקרבת מקום באמצעות הטלפון החכם שלהם בסופו של דבר מבקרים בחנות בתוך יום, ו-28% של חיפושים האלה מסתיימים ברכישה. ובקשר זה רצוי לציין שמומלץ ביותר ליצור "GOOGLE לעסק שלי" לאתרך.

- מהירות טעינת האתר - זהו טיפ חשוב לכל אתר, בעיקר בעידן החיפוש הקולי – האתר צריך להיטען לכל היותר תוך 4-5 שניות. זיכרו – אנשים לא אוהבים לחכות עם הטלפון ביד עד שיקבלו את התוכן שחיפשו. ברגע שיחכו יותר מידי זמן הם יעברו לאתר הבא בחיפוש.

- גוגל מעדיפה תשובות קצרות וענייניות לשאילתות החיפוש. כמה קצרות? הממוצע עומד על 29 מילים.

- חפשו את האתר שלכם בחיפוש קולי! ראו מה התוצאות. כמו כן בדקו דרך Google Trends מה המגמות השונות של החיפושים באתר שלכם דרך החיפוש הקולי. בחיפוש הכתוב השתמשנו במילות מפתח בודדות שמשקפות בצורה כללית את מושא החיפוש, לעומת זאת בחיפוש קולי החיפוש הוא יותר טבעי ואנושי ומכך יתכן ומילות המפתח תהיינה שונות.

- בקשו אינדוקס מחדש – לאחר שבצעת את כל השינויים באתר שלך יש להכנס לGoogle Search Console על מנת שיסרוק מחדש את הדפים. פעולה זו תעדכן את האינדקס של גוגל בצורה מיידית מה שיכול להשפיע על תוצאות החיפוש במהרה. ג'ון מולר, איש גוגל, מסביר כיצד הוא ממליץ לבצע אופטימיזציה לחיפוש הקולי, https://www.searchenginejournal.com/voice-search-optimization/231319/  ובאתר הבא אפשר לקבל טיפים נוספים: https://robertkatai.com/voice-search/

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link