מגזין לשיווק דיגיטלי
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

איך מתחילים לבנות אתר אינטרנט?

הגעתם לשלב שבו אתם יודעים שאתם רוצים/צריכים אתר חדש, אבל לא יודעים איפה להתחיל ואיך לא לעשות טעויות. אתם גם לא רוצים להישאר עם טעם רע בפה כאשר תיתקלו באנשי מקצוע שלא סיפקו לכם את כל מה שהייתם צריכים.
הנה כמה טיפים שחשוב לדעת כשמתחילים לבנות אתר אינטרנט.

1. האתר שלכם הוא הפנים שלכם - בטח יצא לכם לראות אתרים ישנים ולא מעודכנים. איך זה גורם לכם להרגיש כלקוחות?
בכל 4-7 שנים, רצוי להחליף אתר (טלפונים ניידים אתם מחליפים בתדירות גבוהה יותר כי אתם רוצים להיות הכי מעודכנים וחדישים, אז למה אתרים לא?). הצרכים שלכם כבעלי עסקים משתנים, הטכנולוגיה מתעדכנת כל הזמן  וחשוב שהצרכים שלכם ישתקפו באתר שלכם.

2. איפה מתחילים? כאשר אתם רוצים לשפץ או לבנות בית, בדרך כלל תפנו בראש ובראשונה לבעלי מקצוע- ארכיטקט/ית ו/או מעצב/ת פנים. אלו יעשו איתכם פגישת היכרות, יבינו מהם הצרכים שלכם ויגשו למלאכה- כלומר, יגישו לכם את התוכניות של בית החלומות שלכם. בבנית אתר, השלב הזה נקרא שלב "אפיון האתר" והוא הבסיס לניהול דיון מפרה ביניכם לבין הספק. אפיון ויזואלי, שמבוצע בתוכנות גרפיות כגון: ADOBE XD או FIGMA ימנע עוגמת נפש וקצרים בתקשורת.
לעתים, השלב הזה מבוצע על ידי צד ג', כאשר ברגע שהאפיון מוגש לכם, אתם יכולים לקבל הצעות מחיר ממגוון ספקים ולהשוות "תפוחים" ל "תפוחים".

3. שלב בחירת הספק - ממה להיזהר?️ כולנו מכירים את התחושה של "ליפול" על ספק גרוע ומנסים להימנע ממנו. איך אפשר לעמוד על טיבו של הספק כבר בשלב הצעת המחיר?
בדקו האם החברה מתמחה ב"חווית משתמש" ui/ux, ובפיתוח אתרים בהתאמה לרמה המבוקשת (תדמית/סחר/מערכות ייעודיות מבוססות web/אתרים מורכבים כולל ממשקי צד ג') האם מדובר בחברה רצינית ומכובדת, שיש לה אתר עם "תיק עבודות" ו"לקוחות", שהעבודות שלה לטעמכם, שיש לה המלצות מלקוחות (בכרטיס העסק בגוגל יש המלצות של לקוחות בדרך כלל), שהצעת המחיר שלה מפורטת ותואמת את הצרכים שלכם, שמפורטים בה כל המחירים- הקמה, תחזוקה, אבטחת מידע, דמי אחסון ותוספות כמו למשל אמצעי אבטחת מידע.
ודאו כי האתר נבנה בצורה גמישה, כך שתוכלי בהמשך להוסיף מודולים נוספים, כמו סליקה למשל (השבוע התקשר אלי לקו פוטנציאלי, שנמצא בעצומו של תהליך בניית אתר סחר, שביקש להוסיף מוצר מסוג "גיפט קארד"- שובר דיגיטלי" לאתר שלו, מכיוון שהספק הנוכחי לא נותן לו מענה לצורך הזה). אם נקביל את זה לתהליך שיפוץ בית, תארו לכם שהארכיטקט/ית שלכם יגיד לכם שהוא לא יודע לבצע הרחבה של הבית שלכם ושאתם צריכים להביא אדריכל נוסף. האם זה נשמע לכם סביר?

4. בצעו תהליך של תיאום ציפיות מול הספק - תכולה, מחיר, לוחות זמנים. חשוב שתדעו הכל לפני תחילת העבודה ובדקו כיצד אתם ממזערים את הסיכונים שלכם. למשל: תשלום בהתאמה לשלבים בתהליך ותשלום אחרון, רק לאחר העלייה לאוויר.

5. שמירה על הקידום בגוגל - יש לכם אתר קיים? סביר להניח שאתם מקודמים בגוגל אורגנית.
שדרוג אתר הוא תהליך רגיש, הדורש מיפוי של התוכן הקיים והפניית הגולשים שמחפשים אותו ל"כתובת החדשה" (בדומה לניתוב דואר, כשאתם עוברים דירה). כבר נתקלתי במקרים של אתרים שעברו ללא ייעוץ מקצועי של אנשי קידום, שנפלו מאוד במיקומים בגוגל.
חשוב לבצע: שמירה על ההיררכיה, מיפוי של התוכן, ביצוע הפניות 301  (הפניה מהעמוד הישן לעמוד החדש) והעברה תקינה של נתוני מטא.

6. שירות, שירות, שירות - חשוב לבדוק מה רמת השרות שהספק נותן, מה זמן התגובה בשוטף ובתקלות קריטיות, ומהם אמצעי אבטחת המידע שיגנו על האתר שלכם. כשמתקפות ההאקרים הן ענין שבשגרה, אתם רוצים לישון בשקט בידיעה שהאתר שלכם מוגן.

7. ערך מוסף - אם הספק שבחרתם הינו רב נסיון, הוא ידע להציע לכם גם מוצרי ערך מוסף דיגיטליים, שיחסכו לכם כסף וזמן, כמו למשל: מנגנון משיכת סרטונים אוטומטית מיוטיוב, כלי לייצור חתימות דיגיטליות לכל עובד חדש שמצטרף לעסק שלכם, או חוברות דיגיטליות "מדופדפות", ליצירת חווית משתמש ייחודית והכל בהתאמה לצרכים ולמטרות שלכם.

מצאתם את החברה הנכונה? הנה השלבים הבאים:

רכישת חבילת אחסון לכל הקבצים והמידע ובעצם – לאתר כולו. רכישת חבילת אחסון בחברות בינלאומיות לרוב תהייה זולה יותר מחברות ישראליות אבל יש לקחת בחשבון את נושא התמיכה – תמיכה בארץ תהייה זמינה בעברית ובשעות העבודה של הארץ. בנוסף, מיקום השרת גם כן רלוונטי – שרת שיושב בישראל יכול לעבודה בצורה מהירה לגולשים ישראליים ולכן מיקום השרת במדינה שקרובה לקהל היעד הינה מאפיין חשוב.
עוד דבר חשוב שכדאי לוודא שאתם מקבלים מחברת האחסון שלכם הינו תעודת SSL  - תעודה זו הינה פרוטוקול אבטחה שמצפין את תעבורת המשתמשים באתר שלכם. היום זה חובה בכל אתר, בעיקר באתרי סחר.

רכישת כתובת אתר – זהו בעצם השם דומיין שלכם.  דומיין בינלאומי (כלומר כתובת האתר מסתיימת ב .com, .net, .org ) ניתן לרכוש בחברות בין לאומיות. דומיין ישראלי שמסתיים לרוב בco.il  ניתן לרכוש בחברות ישראליות. חברת בניית אתרים מוצלחת תהייה כזו שעוזרת לכם גם בתהליך הרכישה וההתקנה של הדומיין החדש שלכם.

התקנת מערכת ניהול תוכן – כשבאים לבחור חברה לבניית אתרים חשוב להבין מה מקבלים מהם בסופו של דבר. לרוב, החברה שתבנה לך את האתר תבנה לך גם ממשק ניהול ותדריך אותך עליו. אל תתפשר בחברה שלא תתעכב איתך על החלק הזה. מערכת הניהול והעבודה הנכונה איתה היא שלב קריטי בתפקוד האתר. אם לא תדע לעדכן את האתר כמו שצריך בקלות אפשר לגרום נזק (כמו מחיקת מידע רב מן האתר בלחיצת כפתור). ישנן חברות ניהול אתרים שיוכלו לנהל את האתר שלך בשבילך (אתה תעביר להם את המידע והם יעדכנו אותו בשבילך באתר).

אנחנו בטולינק מספקים שירות מקצה עד קצה – אפיון האתר, בניית ממשק ניהול והקמת האתר, התקנת דומיין ותעודות אבטחה, תמיכה בתקלות ועדכון המידע באתר לפי הצרכים שלך.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link