מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול מועדון לקוחות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

נחיצות הטיוב של דטבייס בניהול מועדוני לקוחות

נחיצות הטיוב של דטבייס בניהול מועדוני לקוחות:

מועדוני לקוחות רבים מתפארים בדטבייס מרשים, הכולל מספר עצום של לקוחות, שאישרו את חברותם במועדון הלקוחות, מדובר בהישג ראוי להערכה, אך מצד שני אליה וקוץ בה.
לא תמיד יש קשר בין כמות הלקוחות בדטבייס לאיכותו. רשימה ארוכה ולא מקוטלגת לסגמנטים תוך אבחנת הדקויות בין לקוח ללקוח לא תמקסם רווחים. להפך, לקוחות שיקבלו מייל או סמס על מבצע שלא מעניין אותם, ינשרו מהר מאוד מהדטבייס או פשוט לא יגיבו למבצע והתקשורת עמם תדעך.

הדטבייס של מועדון הלקוחות - הגודל לא קובע

דבר חשוב נוסף שכדאי לדעת על דטבייס, ולא משנה מה גודלו, הוא שמרגע איסוף הנתונים, חלה שחיקה מתמשכת של הדטבייס. מדובר למעשה באחת הבעיות הקשות ביותר בניהול מועדון לקוחות אקטיבי ואפקטיבי, המאגר מתחיל להישחק מרגע איסוף הנתונים בקצב של 20% שחיקה לשנה, כתוצאה מקצב החיים הדינאמי של לקוחותינו – מעבר דירה, החלפת מייל וכדומה.
השחיקה הזו עולה לחברה שמפעילה את מועדון הלקוחות, בכסף רב ובזמן יקר – דיוורים אלקטרוניים ומכתבי דואר שלא מגיעים ליעדם, מסרים מפוספסים כגון איחולי יום הולדת שמח שלא הגיעו ללקוח, או לחילופין הודעת טקסט שהגיעה ללקוח אחר, כתוצאה מהחלפת מספר טלפון סלולרי. אפשר לכמת את זה - 20% מהלקוחות * 10 ש"ח לשנה לקוח לא מעודכן, זה מגיע למכפלות של המון כסף.

עדכון הדטבייס שך מועדון הלקוחות – טיפים חשובים

עדכניות היא מילת המפתח לדטבייס אפקטיבי. לאחר טיוב מדוייק ופרטני, ככל האפשר, של הדטבייס על ידי חברת ניהול מועדוני לקוחות מקצועית, יש לתחזק את המאגר כדי לשמור על בקרת איכותו. הנה מספר המלצות לדטבייס מעודכן ואיכותי:

עוקבים אחרי הדחיות

שלחך לחמך על פני המים הוא לא מוטו מספק לניהול דטבייס אפקטיבי. חשוב מאוד לבדוק לאחר כל דיוור את הצלחת הדיוור ואת הנתונים הסטטיסטיים, כמה הקליקו, כמה לא וכמו כן חשוב לבצע מעקב אחר הדחיות. ניתן לבצע באופן שיטתי מדי חודש טיוב נתונים של הריג'קטים- מיילים ומכתבים באמצעות שיחות טלפוניות או הצלבה מול מאגרי מידע, לפעמים מדובר בשגיאת כתיבת בכתובת הדואר האלקטרוני או מספר הסלולרי ולפעמים בהוצאת קובץ CSV לא תקין.

איתור הלקוחות

במאגרים קטנים אפשר אפילו לחפש את הלקוח במאגרים כמו 144, להקצות לעניין מנהל ולעדכן בדטבייס שהכתובת לא תקינה אם אין את הזמן לטייב.

בקשה לעדכון

חשוב להיות בתקשורת הדוקה עם הלקוח ולהסביר דרך ערוצי המידע השונים של החברה, בין אם באתר האינטרנט או בדיוורים בדואר, שבכל שינוי של כתובת, מייל, מספר טלפון ופרטים אישיים לעדכן את החברה ואף להציע הטבה על העדכון. באתר האינטרנט של החברה ניתן לייצר ספח אלקטרוני למילוי הפרטים החדשים.

שומרים על קשר

בכל מפגש עם הלקוח בחנות/נקודת המכירה חשוב לוודא שהפרטים שלו מעודכנים במאגר. ושומרים על קשר.

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link